mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Szántó Gábor
Szántó Gábor
DDB Reklámügynökség
Head of Innovation and Digital


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Kinek való a call centeres munka?
2024-02-19 09:48 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Jó munkakörülmények, rugalmas munkaidő, más területen is kamatoztatható munkatapasztalat miatt - ezek mind olyan dolgok, amelyek miatt bárki számára optimális munkalehetőségnek számít a call centeres munka.

A pályakezdőknek

Egy a Komlóállás https://komloallas.hu/allasok/vevoszolgalat-ugyfelszolgalat aloldalán is meghirdetett call és contact centeres munka remek belépő a munkaerőpiacra. A cégek előszeretettel alkalmaznak pályakezdőket, hiszen a későbbi szakmai továbbképzéseken és tréningek során a szakma fortélyai könnyedén elsajátíthatók.

De a munkavállalók ezt követően sincsenek magukra hagyva. Csapatban dolgoznak, ahol tudnak kérdezni a tapasztaltabb kollégáktól, de mégis felelősséget kell vállalniuk minden egyes ügyfélért, akivel kapcsolatba kerülnek.

A kismamáknak

Mivel egy call centerben a munkavégzés részletesen van dokumentálva, és transzparens, így egy folyamaton többen is dolgozhatnak, tudják egymás munkáját folytatni. Ennek köszönhetően pedig megoldható a részmunkaidős foglalkoztatás is, amely kifejezetten kedvez a kismamáknak, illetve a kisgyermekes anyukáknak.

A fogyatékossággal élő munkavállalóknak

A mozgásukban korlátozott jelentkezők az esetek többségében hátrányos helyzetből indulnak munkaerőpiacon, de a call centeres pozíciókra ők is esélyesként pályázhatnak. Ezen a területen ugyanis elsősorban a kommunikáció, a beszéd dominál.

Hasonló a helyzet a látássérült munkavállalókkal, akik egy speciális szoftverrel dolgozva a kifinomult hallásuknak köszönhetően az átlagosnál sokkal jobban be tudják azonosítani az ügyfelek reakcióit, illetve érzelmeit, ezáltal pedig könnyen alakítanak ki velük kapcsolatot.

Szükséges kompetenciák

A call centeres munka elsőre ugyan könnyűnek tűnik, de a valóságban egyáltalán nem olyan, amit bárki el tud végezni. Nem csupán telefonálni kell ugyanis, hanem egy komoly számítógépes rendszert is kezelni kell, amelyhez elengedhetetlen bizonyos fokú technikai tudás.

Emellett fontos még az empátia, a türelem és a stressztűrő képesség, hiszen emberekkel kell foglalkozni, és ebbe nem csupán az ügyfelek tartoznak bele, hanem a munkatársak és a felettesek is.

A rugalmasságot pedig még nem is említettük, pedig a call centeres állások egyik legmarkánsabb jellemzője, hogy a napi feladatok gyakran kiszámíthatatlanok. Ha boldogulni akarunk, akkor a legváratlanabb helyzetekhez is képesnek kell lennünk alkalmazkodni. Végül pedig, ha speciális ügyekről van szó, akkor jól jöhet, ha több diploma is van a tarsolyunkban, vagy valamilyen különlegesebb nyelvet is beszélünk.

Reméljük, hogy ezzel a cikkel sikerült kicsit közelebbről bemutatnunk a call centeres munkát, és meghozni az olvasóink kedvét arra, hogy kipróbálják magukat ezen az összetett területen.

(x)


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Break

Alfa együttható

Reception Share (RSH%)

továbbiak  
Forrás: Nielsen Közönségmérés
Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!