mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Peresztegi Zoltán
Peresztegi Zoltán
Schibsted Classified Media
alelnök


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Útmutató az online marketing csatornákhoz: melyik éri meg a cégednek?
2024-03-08 16:39 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Az elmúlt években robbanásszerűen növekedett meg az igény és a kereslet arra - vásárlói oldalról -, hogy bármivel is foglalkozzon egy adott cég, legyen mellé hiteles és versenyképes online jelenléte is.

Míg régebben a TV és a rádió, valamint az apróhirdetéses újságok, utcai plakátok jelentették a marketing szerves részét, ma már a fotelből sem kell felkelni ehhez - sem akkor, ha mi szeretnénk hirdetni magunkat, sem akkor, ha mi képviselőjük a fogyasztói csoportot. Lássuk, miben rejlik az online marketing ma ismert varázslata!

Milyen online marketing csatornák vannak manapság?

Bőven van miből válogatni, ha online marketing csatornákról van szó. Magyarországon jellemzően a weboldalt, a SEO-t, mint eszközt, a fizetett hirdetéseket (PPC-ket) - utóbbi kettő a SEM, azaz a Search Engine Marketing alá tartozik - a tartalommarketinget, a közösségi média marketinget, az e-mail marketinget használják a cégek. Ezek mellett élnek még az influencer marketing, az affilate marketing, a marketing automatizáció, a videó marketing, az inbound marketing, valamint az event marketing kínálta lehetőségekkel is, valamint mostanában elkezdett beszivárogni az üzleti szférába is az AI fejlődése.

A még útjuk elején járó kis cégek legtöbbször a közösségi média erejét használják ki, ehhez pedig legtöbbször a hírlevélküldés, a videó marketing, és a tartalommarketing társulhat - a kötelezően korszerű weboldal mellett. Hogy konkrétan a Te vállalkozásodnak mely elemekre van szüksége ahhoz, hogy záros határidőn belül pénzt termeljen a befektetésed? A www.marketingtanacsado.hu linkre kattintva ezt is megtudhatod.

Kinek van szüksége az online marketing csatornák rendszeres használatára?

2024-ben már bármilyen vállalkozásod is van, gyakorlatilag kikerülhetetlen, hogy online is jelen legyél valamilyen formában. A multinacionális vállalatok több szakértőt is alkalmaznak ahhoz, hogy zökkenőmentesen és színvonalasan bonyolítsák online marketing csatornáik folyamatos tartalomszolgáltatását - erre azonban nem mindenkinek van lehetősége. Ha egyelőre nincs keret vagy szándék arra, hogy külön erre a pozícióra foglalkoztass egy szakmabelit, a marketing ügynökségek tárt karokkal, jutányos árakon várnak Téged is!

Mitől lehet sikeres egy online marketing csatorna?

Mivel ez egy rendkívül összetett téma, és nincs általános szabály, talán az a legcélravezetőbb, ha a célközönséged megismerésével kezded. Mit gondolsz, mit szeretnének olvasni, nézni, hallgatni a követőid, amely saját márkádhoz, termékedhez is kapcsolható?

Hogyan tudsz számukra úgy hiteles és hasznos tartalma szolgáltatni, hogy közben kialakuljon bennük az irántad érzett bizalom? Potenciális vásárlóid inkább a Facebookon, az Instagramon, vagy TikTokon töltik az idejüket? Mi az aktuális piaci trend? Mely felületeken tudod kialakítani az interakciót lehetséges, vagy már meglévő vásárlóiddal? Igyekezz választ kapni ezekre a kérdésekre, és ennek megfelelően alakítani online jelenléted.

Ez az út kitartást, frissességet, innovatív hozzáállást és következetességet igényel, így nem lesz könnyű. Ha azonban betartod az online tér játékszabályait, és mindig meg tudsz újulni, nincs mitől tartanod!

(x)


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!