mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English

Gáll Zsolt
Insomnia Middle East WLL
ügyvezető igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Ezért fontos a piac szegmentálása
2025-04-10 09:09 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A kulcsszó a marketingszakmában: szegmentáció. A megcélzott csoportok helyes meghatározása és a releváns üzenetek közvetítése egy hatékony marketingstratégia alapkövei.

Kevés cég mondhatja el magáról, hogy valóban mindenki az ügyfélkörébe tartozik, és még kevesebben vannak, akik hatékonyan tudnak mindenkihez szólni.

A piac sokkal inkább egy kirakós játékhoz hasonlítható, ahol minden darab különböző tulajdonságokkal bír. Az "egy méret mindenkinek" megoldás helyett inkább specializált, személyre szabott megközelítés szükséges.

Miért fontos a szegmentáció?

Képzeld el, hogy egy kisgyermekes édesanya és egy elfoglalt menedzser is a célcsoportod része. Teljesen más dolgok fognak érdekelni egy szülőt és egy karrierista személyt. Egy egyedi üzenet létrehozása a közös érdeklődésük. A szegmentáció lehetővé teszi, hogy felismerd, mivel foghatod meg az adott csoportok figyelmét. Ha egy vállalat képes a hirdetéskezelés során arra, hogy az egyes célcsoportokra szabja tartalmát, akkor lényegesen nagyobb esély van rá, hogy az üzenet eljut a megcélzott közönséghez.

Mikroszegmentálás: a célzott megközelítés

A mikroszegmentálás az a folyamat, ahol a közönséget rengeteg egyedi csoportra bontják. Ezek a csoportok néha csak néhány ezer lehetséges ügyfélből állnak, ám rendkívül hasonló preferenciákkal. Nem csupán korbeli vagy nemi különbségekről van szó: a földrajzi helyzet, az érdeklődési szokások, de még a demográfiai adatok is fontos szerepet játszanak. Minél több közös kapcsolódási pontot talál a vállalat egy adott csoport tagjai között, annál specifikusabb és sikeresebb kreatív üzeneteket tud megalkotni.

Az üzleti döntések és a szűkösség pszichológiája

Számos vállalkozó retteg a szegmentálástól, attól fél, hogy beszűkíti a piacát és így csökken az érdeklődés. Pedig a valóság az, hogy célzott üzenetekkel sokkal hatékonyabban elérhető a közönség. Ahhoz, hogy valaki megértse a szegmentáció fontosságát, fel kell ismernie a statisztikai törvényszerűségek mögött rejlő valóságot. Egy új szemléletet kell elfogadnunk, ahol nem mindenki számít potenciális ügyfélnek, csak egy szűkebb, de annál érdeklődőbb réteg.

Marketinges Erika és csapata megoldásai

A Marketinges Erika és csapata ügynökség innovatív megközelítést alkalmaz. Az általuk nyújtott szolgáltatások például a Google Partner státuszuk és a speciális weboldalkészítés, a hirdetéskezelés vagy az auditok is bizonyítékai annak, hogy nemcsak a sokaságra figyelnek, hanem a részletekre is. Ez a hozzáértő csapat tudja, hogy a marketing keretek adottak, és ezek között kell megtalálniuk a legjobb megoldást, legyen szó bármelyik szegmensről.

A piac szegmentálása és a célcsoport helyes azonosítása kulcsfontosságú. Nem a tömeg elérése a legfőbb cél, hanem az, hogy a megfelelő emberekhez jussanak el a megfelelő üzenetek. Ha ezt sikerül jól csinálni, akkor a kevesebb a végén több lesz, és mindez egy sikeresebb üzleti stratégia alapját képezheti. A helyes szegmentálással a vásárlók magukénak érezhetik az általad kínált szolgáltatásokat, termékeket, ami hosszú távon a vállalkozás sikeréhez is vezet.

(x)


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!