mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Király András
Király András László
The Cook Kft.
projekvezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A B2B piacot célozza a Google
2005-06-15 09:44 [Adweek.com]

A keresőszavas hirdetések nem csupán a fogyasztói piacon, de az üzleti beszerzések kapcsán is sikeresebbek lehetnek, mint az offline hirdetések.

Miután jelentős reklámbevételeket sikerült elszipkáznia a fogyasztóknak szóló kiadványoktól, a Google most az üzleti közönséget vette célba.

A kaliforniai székhelyű vállalat a Millward Brownnal karöltve nemrég arról készített tanulmányt, hogy a keresőszavas hirdetések mennyivel hatékonyabbak a kereskedelmi lapokban megjelent hirdetéseknél, illetve a már hagyományossá vált B2B reklámeszközöknél és kommunikációs formáknál.

A Millward Brown az amerikai felmérés során 900 olyan szakembert keresett meg, akik üzleti vagy biztonsági szoftverek, illetve szerver kapacitás beszerzésében voltak érdekeltek. Az online megkérdezés eredményei azt mutatják, hogy a vásárlási döntési folyamat információkereső szakaszában a válaszadók 30 százalékkal gyakrabban fordultak az internetes kereséshez, mint kereskedelmi kiadványokhoz. Az internetes keresés 21 százalékkal gyakrabban fordult elő a mérlegelési szakaszban is, és 62 százalékkal több esetben volt jelen a végső beszerzési fázisban, mint a B2B sajtótermékek.

"Azt hiszem, az üzleti hirdetőknek tovább tart eljutni a kereséshez, mivel maga a beszerzési ciklus is hosszabb és nehezebben követhető." - nyilatkozta John Topping, a Google B2B hirdetési részlegének igazgatója.

A Google vezetői arról is beszéltek, hogy szélesíteni szeretnék a cég hirdetői bázisát, bővítve a keresőmarketinget már gyakorlottan alkalmazó, elsősorban e-kereskedelemmel foglalkozó vállalatokból álló hirdetői kört. Topping elmondása szerint a Google azért készíttette el a tanulmányt, hogy a B2B marketingeseknek bebizonyíthassa: az internetes keresés annak ellenére igenis kulcsszerepet játszik a vállalati beszerzésekben, hogy a legtöbb tranzakció végül offline keretek között bonyolódik le.

A felmérésben résztvevők több mint fele állította, hogy a vásárlási folyamat valamely szakaszában keresőoldal segítségét vette igénybe: 40 % a mérlegelés kapcsán, 20 % pedig a végső döntési szakaszban támaszkodott az internetes keresés eredményeire.

A Google a keresőoldalon feltüntetett reklámokon túl számos üzleti weboldalon - köztük a VNU, a Reed Business, a Hanley Wood és a Ziff Davis Media oldalain - is megjelentet hirdetéseket.

gaborják




Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!