Videó, podcast, közösségi média: 2025 marketingtrendjei
2025-02-07 09:10

Személyes jelenlét, videó és közösség. Ez a három kulcsfogalom az idei marketingtrendekben.

Király András László
The Cook Kft.
projekvezető
szakmai partnereink:











kommunikációs partnereink:
|
|
A B2B piacot célozza a Google
2005-06-15 09:44 [Adweek.com]
A keresőszavas hirdetések nem csupán a fogyasztói piacon, de az üzleti beszerzések kapcsán is sikeresebbek lehetnek, mint az offline hirdetések.
Miután jelentős reklámbevételeket sikerült elszipkáznia a fogyasztóknak szóló kiadványoktól, a Google most az üzleti közönséget vette célba.
A kaliforniai székhelyű vállalat a Millward Brownnal karöltve nemrég arról készített tanulmányt, hogy a keresőszavas hirdetések mennyivel hatékonyabbak a kereskedelmi lapokban megjelent hirdetéseknél, illetve a már hagyományossá vált B2B reklámeszközöknél és kommunikációs formáknál.
A Millward Brown az amerikai felmérés során 900 olyan szakembert keresett meg, akik üzleti vagy biztonsági szoftverek, illetve szerver kapacitás beszerzésében voltak érdekeltek. Az online megkérdezés eredményei azt mutatják, hogy a vásárlási döntési folyamat információkereső szakaszában a válaszadók 30 százalékkal gyakrabban fordultak az internetes kereséshez, mint kereskedelmi kiadványokhoz. Az internetes keresés 21 százalékkal gyakrabban fordult elő a mérlegelési szakaszban is, és 62 százalékkal több esetben volt jelen a végső beszerzési fázisban, mint a B2B sajtótermékek.
"Azt hiszem, az üzleti hirdetőknek tovább tart eljutni a kereséshez, mivel maga a beszerzési ciklus is hosszabb és nehezebben követhető." - nyilatkozta John Topping, a Google B2B hirdetési részlegének igazgatója.
A Google vezetői arról is beszéltek, hogy szélesíteni szeretnék a cég hirdetői bázisát, bővítve a keresőmarketinget már gyakorlottan alkalmazó, elsősorban e-kereskedelemmel foglalkozó vállalatokból álló hirdetői kört. Topping elmondása szerint a Google azért készíttette el a tanulmányt, hogy a B2B marketingeseknek bebizonyíthassa: az internetes keresés annak ellenére igenis kulcsszerepet játszik a vállalati beszerzésekben, hogy a legtöbb tranzakció végül offline keretek között bonyolódik le.
A felmérésben résztvevők több mint fele állította, hogy a vásárlási folyamat valamely szakaszában keresőoldal segítségét vette igénybe: 40 % a mérlegelés kapcsán, 20 % pedig a végső döntési szakaszban támaszkodott az internetes keresés eredményeire.
A Google a keresőoldalon feltüntetett reklámokon túl számos üzleti weboldalon - köztük a VNU, a Reed Business, a Hanley Wood és a Ziff Davis Media oldalain - is megjelentet hirdetéseket.
gaborják
Kapcsolódó cikkek:
További hírek:
|
|
|
Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?
 |
Most is olvasok.
|
 |
Egy hete.
|
 |
Egy hónapja.
|
 |
Néhány hónapja.
|
 |
Egy éve, vagy régebben.
|
Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!
|