mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Dr. Berkes Péter
Dr. Berkes Péter
Ambitious Group
Stratégiai igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Hazai internethasználat a vállalati piacon REG
2001-03-12 19:44 [GKI]

A GKI Gazdaságkutató Rt. közreadta a 2001 I. negyedéves felmérés adatait a hazai internethasználati szokásokra és az elektronikus gazdaság fejlődésére vonatkozóan.

A GKI Gazdaságkutató Rt. - a Webigen Rt.-vel és a Sun Microsystems Magyarországgal együttműködve - negyedévente felméri az internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését. A 2001 I. negyedéves felmérés adatai szerint 2000-ben az interneten keresztül lebonyolított vállalatközi forgalom, azaz a B2B forgalom nagysága 21 milliárd forintot tett ki, míg az elektronikus kiskereskedelem, a B2C értékesítés 1,1 milliárd forint árbevételt ért el, ami a teljes 2000 évi kiskereskedelmi forgalomnak a 0,02%-a. Nemzetközi összehasonlításban ez az arany a magyar internetes kiskereskedelem 1-2 éves lemaradását mutatja Nyugat-Európához és 4-5 éves lemaradását az Egyesült Államokhoz képest. A megkérdezettek válaszai alapján a közeljövőben elsősorban a pénzügyi piacok szereplői lesznek az internet-gazdaságban a legaktívabbak, míg a három másik szegmens egyelőre inkább várakozó álláspontra helyezkedik. A válaszoló cégeknek egyelőre csak kis része, 16%-a foglalkozik az internettel és annak üzleti lehetőségeivel a vállalati stratégia szintjén, de közel 50%-uk a cég internetes stratégiájának kidolgozását a következő 1-2 év feladatai között említi. Az internetes üzleti alkalmazások elsősorban a vevői kapcsolattartás területén terjedtek el, a beszállítói kapcsolattartás és a marketing internetes formáját a minta vállalatainak ennél kisebb része használja. Az internetes üzleti alkalmazások közül a legkevesebben egyelőre az on-line logisztika és adminisztráció biztosította lehetőséggel élnek. A vállalatok mintegy hatoda már vásárolt elektronikus piactéren, köztük nagyobb arányban szerepelnek a nemzetközi piactérről árut beszerzők. A vásárlást tervezők száma (további 26%) viszont arra utal, hogy jelentős az érdeklődés a virtuális beszerzési forma iránt. Az internetes reklámra fordított összeg átlagosan a reklám-költségvetések 2%-át tette ki 2000-ben, aminek idén némi növekedésére lehet számítani. Az elektronikus aláírás bevezetésétől a vállalatok mérsékelt pozitív hatást várnak üzletmenetükre nézve. Közepesen elégedettek a cégek a rendelkezésükre álló IT szakemberek létszámával. A többség idén az informatikai területén alkalmazottak számának növelését tervezi, a bővítés átlagos arányát 12%-ra prognosztizálják.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:




Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!