mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Hámori Barbara
Hámori Barbara
Content House
vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Újabb, rejtett módszerekkel reklámoznak a cigarettagyártók Angliában
2005-09-27 14:44 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A dohánytermékek reklámozása többek között Nagy-Britanniában is tilos, ezért a gyártóknak minden kreativitásukra szükség van, hogy a szűk keretek között is megpróbáljanak keresletnövekedést generálni.

A kulcsszó a tudatalattira való hatás, a fogyasztók fejébe mélyen "beleégetett" márka-jellemzők, márka erősségek segítségével, összekapcsolva a már sokat emlegetett élménymarketinggel.

És hogyan néz ez ki a gyakorlatban? Az egyik nagy cigarettagyártó a következőképpen igyekezett összekapcsolni a fentebb említett elemeket. Anglia-szerte a felkapott bárokban, és zenés szórakozóhelyeken a márka jellemzőinek megfelelő piros, fehér színű kényelmes sarkokat alakítottak ki puha párnákkal, fotelekkel, asztalokkal, és nem utolsó sorban az ez esetben elengedhetetlen hamutartóval és öngyújtóval. Minden arra sarkalja tehát a helyszínen helyet foglaló gyanútlan fogyasztót, hogy a kényelmes körülmények között a színvilágnak megfelelő dohányterméket fogyasszon.

Arról nem szólnak a hírügynökségek jelentései, hogy mekkora mértékben sikerült a fenti módszer segítségével forgalomnövekedést generálni, az azonban biztos, hogy a jövőben egyre nagyobb szerepet kapnak a nem direkt, hanem ilyen, a fogyasztók tudatalattijára ható módszerek, melyek jogi szabályozásának megoldása még a jövő feladata lesz. Többek között erre utal az is, hogy a kampány ellen máris heves tiltakozásba kezdtek az angol dohányellenes szervezetek, és felhívták a hatóságok figyelmét a marketingmódszerek szabályozatlanságára, amit, mint a példa is mutatja a dohánygyárak igyekeznek is kihasználni.

A marketing módszerek változásának egyik jó példája az is, hogy a napokban a termékelhelyezés módszereinek, szabályozásának felülvizsgálatáról terjedtek el hírek.


m.a.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!