mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Mezriczky László
Mezriczky László
Ispiro Consulting Kft.
ügyvezető, tulajdonos


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Marketing nélkül nincs értékesítés
Hinora Ferenc, elnök, MMSZ
2016-04-19 18:02

Hinora Ferenccel, a Magyar Marketing Szövetség elnökével beszélgettünk.

Hinora Ferenc. Fotó: MMSZ
Hinora Ferenc. Fotó: MMSZ
Két és fél éve választotta elnökéül a Magyar Marketing Szövetség. Mi valósult meg eddig a kitűzött célok közül?

Akkor azt kértem a közgyűléstől, szeretném, ha minden évben számon kérnék a munkámat. Magasztos célok megfogalmazása helyett a lépésről-lépésre haladás híve vagyok. Első és legfontosabb feladatunk a szövetség anyagi helyzetének rendezése volt, amit fél év alatt sikerült elérni, eztán koncentrálhattunk a szakmai céljaink megvalósítására. Hamar kiderült, az MMSZ erős lábakon áll, csak nem élt a legoptimálisabb módon a lehetőségeivel. A szövetség alapításkori céljai egyébként nem változtak, a küldetés maradt: a marketing szakma színvonalának emelése és a marketing alkalmazásának elősegítése, ösztönzése a gazdaságban.

Milyen eszközökkel támogathatók ezek a célok?

Elsősorban edukációs programokkal és ezek folyamatos megújításával. Jelentős eredménynek gondolom például az Országos Marketing Konferencia újrapozícionálását és a workshop-ok megújítását. Ezeken túl átalakítottuk a kommunikációs csatornáinkat, intenzív tartalomgyártásba fogtunk, úgy gondolom a 26 év alatt 130 ezresre nőtt adatbázisunkban szereplő szervezetek/személyek ezt el is várják a szövetségtől. Megújult a közösségi oldalunk is, a közel 6000 követő komoly eredmény, főleg ha azt is figyelembe vesszük, hogy a szövetség nem rendelkezik pénzügyi kerettel kifejezetten a social media közösség építésére.
A szövetségi célok elérésében nagy szerepe van a tavalyi esztendőben általunk alapított két díjnak, elismerésnek is (Országos KKV Marketing Díj, Országos Városmarketing Díj), amelyen keresztül a helyes szakmai munkát és a jó példákat ismerhetik meg a marketingtevékenységet végzők.

Mi az indoka, hogy a kkv szektorra fókuszálnak?

Nemcsak a kis- és középvállalkozásokra fókuszálunk. A marketing szakma megszólítása mellett természetesen a kkv-ék is kiemelt figyelmet kapnak tőlünk. Marketingtevékenységet rengetegen végeznek, a szövetség őket is igyekszik képviselni, nem "csupán" a marketingszakmát. Érdemes is különválasztani a két kört. Így tettünk például az Országos Marketing Konferencia újrapozícionálásakor is, hiszen ez a rendezvény elsősorban a szakmának szól és örömteli volt számunkra, hogy a megjelent közel négyszáz vendég közt nagy számban képviseltették magukat a megbízói oldal marketingszakemberei is.

Kiknek szólnak a nemrégiben bejelentett Országos KKV Marketing Akadémia Mesterkurzus programjai?

Tulajdonképpen bárkinek, aki marketingtevékenységet végez Magyarországon. A program elindítása előtt felmértük a piacot, ahol számos, változó színvonalú, eltérő szerkezetű képzéssel találkoztunk. Megfelelő színvonalú átfogó marketingképzéssel viszont nem, így a saját kezdeményezés mellett döntöttünk a társulás helyett. El kell mondanom, ez a lépés sokak igényének, elvárásának megfelelve jött létre. Biztos vagyok benne, hogy a program résztvevői minden tudást megszereznek, amire egy marketingtevékenységet végző számára a munkája során szüksége lehet. Előadóink mind kiváló és elismert marketingszakemberek, akik szakterületük legjobbjai.

Mennyire sikeres a szövetség kommunikációja a piaci szereplőkkel?

Különbséget kell tenni közöttük: a megbízói oldalt képviselő marketing szakemberekkel kifejezetten aktív párbeszédet folytatunk, míg a marketingszolgáltatókkal és specialistákkal sokkal kevésbé él a kommunikáció. Sajnálatos, hogy utóbbiak közt többen valamiféle vetélytársat látnak az MMSZ-ben, hiszen jelentős részük érintett a piacon elérhető marketingképzések, rendezvények és tanácsadások szervezésében. Pedig a szövetségünk nonprofit szervezet, ha a programjaink anyagilag sikeresek is, azt a humán erőforrásaink bővítésére fordítjuk, vagy olyan tevékenységre, amely a küldetésünknek megfelelő.

Milyen most a szakma megítélése?

A '90-es évek végétől van rálátásom a piacra. Annak örülhetünk, hogy senki nem kérdőjelezi meg a szakma létjogosultságát. Szerencsére eltűnt a "nem érdekel a marketing, csak eladni akarok" attitűd. Marketing nélkül nincs értékesítés, ez mostanra már tudatosult.
Siker, hogy rengetegen érdeklődnek a helyes marketing gyakorlat iránt, elég csak körülnézni a közösségi médiában, vagy az online csoportokban. Rengeteg az elérhető információ, sokrétű a képzés. Ezzel megnőtt a mi felelősségünk is. A digitális világban olyan sokrétű információmennyiség érhető el, hogy a szövetségre egyfajta szűrő szerep hárul, ebben is komoly feladatunk van, melyek például azok a programok, képzések, amelyeket nyugodt lelkiismerettel tudunk a piaci szereplők számára ajánlani.

2017- szeptemberében lejár a négy éves mandátuma. Utána is ön lesz a szövetség első embere?

Korai még ezen gondolkodni. Rengeteg program áll előttünk a következő másfél évben, ezekre összpontosítok. A nyár elején egy új rendezvényről is beszámolhatok majd, amely szintén a marketingszakemberek számára kínál egy új platformot.







Kapcsolódó cikkek:

További interjúk:



Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!