mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Pakots Zsolt
Pakots Zsolt
Advenio Zrt., HírTV Zrt., Lánchíd Rádió Kft.
vezérigazgató, gyártási igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Marketing nélkül nincs értékesítés
Hinora Ferenc, elnök, MMSZ
2016-04-19 18:02

Hinora Ferenccel, a Magyar Marketing Szövetség elnökével beszélgettünk.

Hinora Ferenc. Fotó: MMSZ
Hinora Ferenc. Fotó: MMSZ
Két és fél éve választotta elnökéül a Magyar Marketing Szövetség. Mi valósult meg eddig a kitűzött célok közül?

Akkor azt kértem a közgyűléstől, szeretném, ha minden évben számon kérnék a munkámat. Magasztos célok megfogalmazása helyett a lépésről-lépésre haladás híve vagyok. Első és legfontosabb feladatunk a szövetség anyagi helyzetének rendezése volt, amit fél év alatt sikerült elérni, eztán koncentrálhattunk a szakmai céljaink megvalósítására. Hamar kiderült, az MMSZ erős lábakon áll, csak nem élt a legoptimálisabb módon a lehetőségeivel. A szövetség alapításkori céljai egyébként nem változtak, a küldetés maradt: a marketing szakma színvonalának emelése és a marketing alkalmazásának elősegítése, ösztönzése a gazdaságban.

Milyen eszközökkel támogathatók ezek a célok?

Elsősorban edukációs programokkal és ezek folyamatos megújításával. Jelentős eredménynek gondolom például az Országos Marketing Konferencia újrapozícionálását és a workshop-ok megújítását. Ezeken túl átalakítottuk a kommunikációs csatornáinkat, intenzív tartalomgyártásba fogtunk, úgy gondolom a 26 év alatt 130 ezresre nőtt adatbázisunkban szereplő szervezetek/személyek ezt el is várják a szövetségtől. Megújult a közösségi oldalunk is, a közel 6000 követő komoly eredmény, főleg ha azt is figyelembe vesszük, hogy a szövetség nem rendelkezik pénzügyi kerettel kifejezetten a social media közösség építésére.
A szövetségi célok elérésében nagy szerepe van a tavalyi esztendőben általunk alapított két díjnak, elismerésnek is (Országos KKV Marketing Díj, Országos Városmarketing Díj), amelyen keresztül a helyes szakmai munkát és a jó példákat ismerhetik meg a marketingtevékenységet végzők.

Mi az indoka, hogy a kkv szektorra fókuszálnak?

Nemcsak a kis- és középvállalkozásokra fókuszálunk. A marketing szakma megszólítása mellett természetesen a kkv-ék is kiemelt figyelmet kapnak tőlünk. Marketingtevékenységet rengetegen végeznek, a szövetség őket is igyekszik képviselni, nem "csupán" a marketingszakmát. Érdemes is különválasztani a két kört. Így tettünk például az Országos Marketing Konferencia újrapozícionálásakor is, hiszen ez a rendezvény elsősorban a szakmának szól és örömteli volt számunkra, hogy a megjelent közel négyszáz vendég közt nagy számban képviseltették magukat a megbízói oldal marketingszakemberei is.

Kiknek szólnak a nemrégiben bejelentett Országos KKV Marketing Akadémia Mesterkurzus programjai?

Tulajdonképpen bárkinek, aki marketingtevékenységet végez Magyarországon. A program elindítása előtt felmértük a piacot, ahol számos, változó színvonalú, eltérő szerkezetű képzéssel találkoztunk. Megfelelő színvonalú átfogó marketingképzéssel viszont nem, így a saját kezdeményezés mellett döntöttünk a társulás helyett. El kell mondanom, ez a lépés sokak igényének, elvárásának megfelelve jött létre. Biztos vagyok benne, hogy a program résztvevői minden tudást megszereznek, amire egy marketingtevékenységet végző számára a munkája során szüksége lehet. Előadóink mind kiváló és elismert marketingszakemberek, akik szakterületük legjobbjai.

Mennyire sikeres a szövetség kommunikációja a piaci szereplőkkel?

Különbséget kell tenni közöttük: a megbízói oldalt képviselő marketing szakemberekkel kifejezetten aktív párbeszédet folytatunk, míg a marketingszolgáltatókkal és specialistákkal sokkal kevésbé él a kommunikáció. Sajnálatos, hogy utóbbiak közt többen valamiféle vetélytársat látnak az MMSZ-ben, hiszen jelentős részük érintett a piacon elérhető marketingképzések, rendezvények és tanácsadások szervezésében. Pedig a szövetségünk nonprofit szervezet, ha a programjaink anyagilag sikeresek is, azt a humán erőforrásaink bővítésére fordítjuk, vagy olyan tevékenységre, amely a küldetésünknek megfelelő.

Milyen most a szakma megítélése?

A '90-es évek végétől van rálátásom a piacra. Annak örülhetünk, hogy senki nem kérdőjelezi meg a szakma létjogosultságát. Szerencsére eltűnt a "nem érdekel a marketing, csak eladni akarok" attitűd. Marketing nélkül nincs értékesítés, ez mostanra már tudatosult.
Siker, hogy rengetegen érdeklődnek a helyes marketing gyakorlat iránt, elég csak körülnézni a közösségi médiában, vagy az online csoportokban. Rengeteg az elérhető információ, sokrétű a képzés. Ezzel megnőtt a mi felelősségünk is. A digitális világban olyan sokrétű információmennyiség érhető el, hogy a szövetségre egyfajta szűrő szerep hárul, ebben is komoly feladatunk van, melyek például azok a programok, képzések, amelyeket nyugodt lelkiismerettel tudunk a piaci szereplők számára ajánlani.

2017- szeptemberében lejár a négy éves mandátuma. Utána is ön lesz a szövetség első embere?

Korai még ezen gondolkodni. Rengeteg program áll előttünk a következő másfél évben, ezekre összpontosítok. A nyár elején egy új rendezvényről is beszámolhatok majd, amely szintén a marketingszakemberek számára kínál egy új platformot.







Kapcsolódó cikkek:

További interjúk:



Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2019-ről 2020-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2019-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2019-hoz képest

Körülbelül a 2019-es szinten marad

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2019-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2019-hoz képest

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!