mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Brindza Gábor
Brindza Gábor
Madhouse
Termékfejlesztési igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Kis piac, nagy játék REG
Peresztegi Zoltán (Schibsted Hungary, ügyvezető igazgató)
2010-04-21 12:25

Érvényesülhetne a magyar kreativitás, csak nem a 10 milliós, hanem a globális piacra kellene fejleszteni, mondja Peresztegi Zoltán, aki a Google után az online apróhirdetés szegmensbe ássa bele magát a Schibsted színeiben.

Peresztegi Zoltán
Peresztegi Zoltán
Feltehetőleg sokan irigyelték tőled a Mr. Google Magyarország címet, te mégis ott hagytad az ország igazgatói posztot. Miért igazoltál át a kevésbé "szexi" Schibsted-hez?

Három és fél évet dolgoztam a Google színeiben, ebből másfél évig egyedül küzdöttem az elemekkel, aztán bővült a vezetésemmel ötfősre a helyi iroda. Ezen idő alatt sokféle munkát végeztem, a Google piacra lépését megalapozó tanácsadástól az iroda felállításán át az értékesítés irányításáig. A keresőpiac fejlődést látva azt mondhatom, elvégeztem a vállalt feladatot.
Másrészt a Google valóban szexi brand, de emögött is csak egy cég van, amiben megvannak a célok és a hozzájuk rendelt erőforrások között meghúzódó ellentmondások. Ezzel nekem is akadtak problémáim. Harmadrészt számos termékkel kellett foglalkoznom, amelyeket hetente újabb és újabb fejlesztési bejelentések támogattak. Így nem tudtam igazán elmélyülni egyetlen területben sem, ellentétben a mostani munkámmal, melynek kapcsán az online apróhirdetés szegmensbe áshatom bele magamat.

Most sem vezetsz nagy irodát, és ismét egy olyan médiavállalatot vezetsz a honi piacra, amelyik eddig nem volt jelen. Mit tanultál a Google-időszakból?

Vannak jelentős különbségek, a céges kultúra például teljesen más egy amerikai és egy skandináv vállalkozásnál. Fontos szempont az is, hogy a Google rendkívül központosítottan működik, ennek számos előnye van, de egy kis helyi iroda esetében inkább rugalmatlanságot szül. A Schibsted is épít a szinergiákra, de az egyes piacokon a helyi igényekhez hangolja a fejlesztési igényeket. A Google viszont a regionális központjaiból irányította a fejlesztéseket, priorizálva az egyes országok igényeit.

Hát ezzel nem járhattunk valami jól.

Büszke vagyok, hogy számos fejlesztést sikerült keresztülvinnünk. A legutolsó a Google Térkép lokalizációja volt tavaly ősszel. Ez nem csak fordítást jelentett, hanem helyi partnerek, információszolgáltatók bevonását, a térképek, műholdfelvételek ellenőrzését is.

Ti ütöttétek a Google központ fejét, hogy be akartok valamit hozni a magyar piacra?

Minden ország ütötte a megfelelő termékmenedzser fejét, hogy szeretne prioritást kapni bizonyos termékek esetében. A központ aztán különböző súlyszámok alapján döntött, ilyen a felhasználók vagy az üzleti lehetőségek száma. Ez nem kedvez a kis országoknak. Nem egyszer előfordult, hogy azt gondoltuk, a mi régiónk lenne a megfelelő tesztpiac egy-egy szolgáltatás számára, mégis Amerikában indultak el vele. Aztán volt, amelyik ott megbukott, én pedig máig azt gondolom, hogy itt siker lehetett volna.

A Facebook-on volt egy olyan kép rólad, amin Eric Schmidt Google-vezérrel mosolyogsz együtt. Tanultál tőle valamit?

Nagyon okos embernek tartom. Számos alkalommal láttam, és kétszer tudtam vele érdemben beszélgetni. A két találkozó között eltelt egy év, és a második alkalommal emlékezett arra, amit korábban mondtam neki. Ez nagyon meglepett, mivel a Google szempontjából Magyarország marginális piac.

következő oldal >>




Kapcsolódó cikkek:

További interjúk:





Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!