mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Brindza Gábor
Brindza Gábor
Madhouse
Termékfejlesztési igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Rádiós tükör I.: 'Embertelen motivációt ad az éles verseny' REG
Kádár Tamás (Est Media Group, ügyvezető igazgató)
2010-04-27 12:16

Az egész szegmens érdekelt a rádiós médium elismertségének növelésében, így háttérbe kell szorítani a pillanatnyi érdekeket - mondja Kádár Tamás, a Neo FM első embere. 2012-re azzal lenne elégedett, ha a médium 7-8 százalékot hasítana ki a reklámtortából.

Kádár Tamás
Kádár Tamás
Az interjú elsőként interaktív magazinunk, az @M áprilisi számában jelent meg, a Kilátó rovat részeként. Még több interjúért, cikkért és multimédiás tartalomért kattintson ide. Hamarosan a Class FM vezérével, Pakots Zsolttal készült interjút is közöljük.

Miközben hallgatókból nincsen hiány, a médiapiacon nem áll a legfényesebben a rádió. Megérte vállalni a tülekedést a rádiós frekvenciákért?

Ha megnézzük a Sláger Rádió 2008-as mérlegét vagy a radiocafé-val kapcsolatos tapasztalatainkat, akkor rögtön cáfolatot kap az állítás, hogy rádiót üzemeltetni nem olyan nagy üzlet. Különösen akkor, ha sikerül olyan összefogást létrehozni, amely a hirdetők és az ügynökségek felé javíthatja az egész rádiós piac elismertségét. Furcsa, duális helyzet, hogy miközben az emberek nagy számban és sok időt töltenek rádióhallgatással, a médium reklámpiaci megítélése az utóbbi években sokat romlott.

Elég viharos volt az indulásotok, számos nem tisztán üzleti felhanggal. Sikerült már kibújni a "pártrádió" eposzi jelző alól, ami a két új szereplőre ragadt?

Az eposzi jelző ránk ragadásban elég nagy bűne van a két előd rádiónak, ami miatt hitelrontási perek is folynak. Ezzel viszont ma már csak jogi szinten foglalkozunk, a napi működésben nem. Bár az elődeinknek a hallgatók körében is sikerült majdnem forradalmat csinálni, a hallgatottsági adatok azt mutatják, hogy az emberek belátták: szó nincs arról, hogy politikai beszélgetésekkel tömnénk a fejüket. Zenei, kereskedelmi rádióként működünk, és a bevételünk maximalizálására törekszünk.

Egy konferencián közösen léptetek fel Pakots Zsolttal, a Class FM vezérével. Afféle "rádiós szakszervezetként" a rádiózás reneszánszát ígértétek. Közben a hallgatottsági adatok kommunikációjában bekapcsoltak a régi reflexek, és a médián keresztüli üzengetés lett belőle. Lehet a régi szakemberekkel új szemléletben dolgozni?

Lehet. Az üzengetés leginkább az új kutatás gyermekbetegsége. Annak, hogy azon a konferencián együtt álltunk ki, inkább volt jelentősége. Az én állításom az, hogy a rádiós összefogás hiánya nem kizárólagosan, de elsősorban a két korábbi országos kereskedelmi rádió gyakorlatán múlott. Rengeteg kezdeményezés a pillanatnyi érdekellentétek miatt hiúsult meg. Most minden fontos piaci szereplővel folyamatosan tárgyalunk, hogy megtaláljuk a közös nevezőt.
Itt jön képbe a hallgatottsági adatokkal kapcsolatos ügy. Az egyik legfontosabb elem, hogy kialakítsuk azokat az elveket, amelyek mentén a hallgatottsági adatok kommunikációja megvalósulhat. Az ügyet egyébként a bulvársajtó fújta fel, hiszen az adatok értelmezése kapcsán megértési problémákkal is küzdöttek. Fontos, hogy mihamarabb egyetlen információforrásból kerüljenek nyilvánosságra a hallgatottsági adatok. A legszerencsésebb az volna, ha a kutatócég publikálná azokat, mivel így nem kérdőjeleződik meg a hitelesség. Elkerülhető lenne az utóbbi években jellemző helyzet, miszerint még a legkisebb rádió is piacvezető volt valamiképp.

Mindenki partner ezekben a kezdeményezésben?

Persze, mindenki már régóta szerette volna, ha átgondolja a piac a mérési módszertanokat, a közös kommunikációt. Utoljára viszont 2004-ben sikerült a rádiós piacot összehúzni az Igen! Rádió projektre. Ezek nem forradalmi témák, csak eddig valamiért nem tette meg a szükséges lépéseket a piac. Pakots Zsolt és én is egyetértünk azzal, hogy a saját pillanatnyi érdekeket félre kell tenni az összpiaci érdekek érvényesítése érdekében. Ehhez a gondolathoz a többi rádió is csatlakozni fog szerintem. A rádió részesedése a reklámtortából jelenleg 5-6%. Ha 1 százalékponttal nő a részesedés, akkor egy olyan rádió, amely a szegmensben 10 százalékos résszel bír, 150 milliós plusz bevételre tehet szert.

Apropó részesedés. Ha megkérdem tőled, melyik rádió jelenleg a piacvezető, mit mondasz?

Fej-fej mellett haladunk, de jelenleg még - hallgatottsági szempontból - a Class FM a piacvezető.

Az jó, hogy végre verseny van, nem?

Jó a rádióknak, és a bennük dolgozóknak is. Azt látom, hogy a mieinknek embertelen motivációt ad az éles verseny.

következő oldal >>




Kapcsolódó cikkek:

További interjúk:





Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!