mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Drevenka Edit
Drevenka Edit
Aegon Magyarország
PR vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Csipkerózsikák és korán kelők REG
Kocsis Attila (HVG, kereskedelmi és stratégiai igazgató)
2010-09-23 14:25

A lappiac még alvó szereplői nem pusztán egy lehetőséget szalasztanak el, hanem egy szükségszerűséget nem vesznek figyelembe - mondja Kocsis Attila, a HVG néhány hónapja kinevezett kereskedelmi és stratégiai igazgatója.

Kocsis Attila
Kocsis Attila
Az interjú elsőként interaktív magazinunk, az @M szeptember-októberi számában jelent meg, melyet teljes egészében a médiapiaci innovációnak szenteltünk. Amennyiben többet szeretne olvasni a témáról vagy le szeretné tölteni a magazint pdf formátumban, kattintson ide!


Nem is olyan régen vonta össze a HVG csoport offline és online értékesítését. Ezt valamiféle innovációként jelentettétek be akkor, holott inkább logikus lépés. Hogyhogy csak most történt meg, s mi áll mögötte?

Azt gondolom, mostanra érett meg a helyzet, szerintem is ez a helyes piaci irány, a kor szelleme ezt kívánja meg. A mi házunk tájáról is elmondható, hogy miközben a print hirdetési bevételek inkább csökkenő tendenciát mutatnak, addig az online nő. Az üzletmenet finanszírozása szempontjából új idők köszöntenek ránk, és a HVG viszonylag korán ismerte fel a lépés szükségszerűségét, illetve a benne rejlő lehetőségeket. Amióta ez a lépés nálunk megszületett, hallunk hasonló folyamatokról a versenytársaknál is, de az ügynökségi oldalon is mind többen beszélnek integrációról.

Nagyságrendileg mekkora súlyt képvisel az online terület a HVG csoport bevételeiben?

Pár éve az online bevételek a print bevételeknek körülbelül a tizedét tették ki. Azt vizionálom, hogy nincs messze az az idő, amikor a két terület azonos nagyságrendű bevételt fog hozni.

Mennyire van közel ez az idő?

Kb. 2-3 év.

Hogyan illeszkedik az integrációba a te érkezésed? A névjegykártyádon az áll, hogy kereskedelmi és stratégiai igazgató. Az előbbi szerep gyakran arról szól, hogy minél több pénzt, de azonnal, míg utóbbi éppen e téren tesz kompromisszumokat, a hosszabb távú építkezés jegyében. Nem ellentmondás ez?

A stratégiának hosszú távon mindenképpen arról kell szólnia, hogy finanszírozható üzleti modellek kerüljenek házon belülre. A HVG-nél is vannak sikeres, és kevésbé sikeres üzletágak; a kinevezésem arról szól, hogy kiválogassuk és megvalósítsuk az igazán működőképes üzleti modelleket. Nem érzek ellentmondást a két szerep között.

A HVG-ről az a kép él a piacon, hogy kemény tárgyalópartner, és a Viasat vezéreként téged is kemény érdekérvényesítőként emlegetettek. Szerepet játszott ez a hasonlóság a kinevezésedben?

Hízelgő ez a kép, de azt látni kell, hogy minden az adott piac aktuális állapotának függvénye. Annyi biztos, hogy a hirdetési piacon jelenleg senki nem teheti meg, hogy erőből lépjen fel. Azt ugyanakkor szívesen elfogadom, hogy a mindenkori munkaadóm érdekeit határozottan képviselem.

Mondják a HVG-ről, is hogy valamivel rugalmasabb lett az utóbbi időkben...

Sokszor érzem azt, hogy a HVG afféle utolsó bástyaként igyekszik dolgokat megőrizni a régi kiadói és szerkesztői szakmából. Ennek megvannak a maga előnyei és hátrányai, de összességében az a rugalmasság, amelyet kiadói szinten az elmúlt egy évben mutattunk, jó irány a jelenlegi piaci viszonyok között.

A képnek része volt korábban egy viszonylag konzervatív kedvezménypolitika is a hirdetési piacon. Felhígul ez is a rugalmasság jegyében?

A kedvezményversennyel óvatosan kell bánni, és mozgástér szempontjából szelektálni kell a termék portfólión belül, illetve megrendelői oldalról is szükségesek a megfelelő volumengaranciák. Általánosságban nincs szó arról, hogy felpuhítanánk a kedvezményszinteket, törekszünk viszont a rugalmasabb, az ügyféligényeket szem előtt tartó finomításokra.

következő oldal >>




Kapcsolódó cikkek:

További interjúk:





Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!