mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Hampuk Richárd
Hampuk Richárd
Eurolex Consulting Media & PR
Account Manager


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A cégek harmada marketingkárosult
2020-09-10 12:02 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Szakmai berkekben sokszor elhangzik, hogy Magyarország a tízmillió marketinges országa, a hazai vállalatoknak mégis rengetegszer van negatív tapasztalata a marketinggel megbízott partnerekkel.


A leggyakoribb probléma, hogy szakértőnek adják ki magukat a cégek, pedig a rájuk bízott feladatot valójában nem tudják megoldani. Az bonyolítja a helyzetet, hogy sokan hamar feladják a hirdetést, mert nem térül meg időben, de ha jó szakemberekkel működünk együtt, akár már a második hónaptól is átválthat pozitívba a képlet.

Magyarországon még mindig nagyon sok olyan cég van, amely elkezd hirdetni az interneten, de relatíve hamar le is áll vele, mert az nem hozza meg a kívánt eredményt. Ebben viszont jellemzően a hirdetéskezelő partnernek is óriási a felelőssége. A BlueMarketing 2020-as adatai szerint az őket megkereső vállalatok 34 százalékának volt rossz tapasztalata marketingessel, és jelentős részük a tárgyalások előtti 3-6 hónapban még együtt dolgozott mással, de csalódott.

1-3 millióra teszi a magyar nyelven futó üzleti Facebook-oldalak számát, és becslései szerint közülük több tízezer próbálkozik hirdetésekkel.

Azt szoktuk mondani, hogy Magyarország a 10 millió marketinges országa, mert nincs belépési küszöb, bárki foglalkozhat hirdetésék kezelésével, aki kiváltja az egyéni vállalkozóit. Csak egy példa: amikor kikerül egy kkv marketing csoportba egy hirdetéskezelési alvállalkozó keresés, gyakran 50-100 jelentkező is van a munkára.

Az egyik leggyakoribb kritika a marketingesekkel szemben az, hogy valójában nincs olyan szakértelme, mint ahogy beállította magát, és a rábízott feladatot nem tudja megvalósítani. Jellemző rossz tapasztalat még, hogy nem foglalkoznak eleget a hirdetésekkel, valamint hogy sokat ígérnek, de a gyakorlatban csak keveset adnak.

Abból lehet leszűrni, hogy valaki jó szakértő, ha meg akarja érteni a terméket, szolgáltatást, magas tudása van a technikai dolgokban, a valódi mérőszámok érdeklik, hosszútávon gondolkozik, és nem vállalja el mindenképp a munkát, csak ha mindkét félnek megtérülő az együttműködés.

A tökéletes Facebook-hirdetésben jól előkészített a kampánycél, rendben vannak a célközönségek, a mérések, a mérőkódok. Emellett fontos, hogy vizuálisan megfelelő legyen a kép, találó a szöveg, kiemelten igaz ez a főcímre is. A kreatívokból mindig több tesztnek kell készülnie, így több változata is van a hirdetésnek, ebből adódóan nagyobb az esély a jó működésre is.

A cégeknek akkor érdemes hirdetniük, ha beletanulnak, hiszen ez mára egy külön szakma lett. Én is készíthetek otthon egy széket, de nyilván nem olyan lesz, mintha egy asztalos csinálta volna. Gyakran a tanulási szakasz olyan hosszú, amivel leminősítik a saját munkájukat egy 2500 forintos órabérre. A vállalatok a célzástól kezdve a mérésken át mindent el tudnak rontani, amit csak lehet, ami után rendet kell tenni.

Érdemes kitartónak lenni megfelelő ügynökség esetén, mert ha a körülmények ideálisak, 3-6 hónap alatt igazi áttörést lehet elérni a cég életében.


Scherzer Marcell, a BlueMarketing alapítója



Kapcsolódó cikkek:

További jegyzetek:


Alfa együttható

Break

Exkluzív break

továbbiak  
Forrás: Nielsen Közönségmérés
2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!