mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
dr. Bíró Péter
dr. Bíró Péter
Marketing tanácsadó, oktató, igazságügyi szakértő


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Így ismerhetjük fel a rosszindulatú online hirdetéseket
2023-03-13 10:05 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Ami túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, az általában nem igaz.


Szinte minden marketingcsatornának nevezhető felületen próbálják átverni az embereket az adathalászok és a csalók, ami az etikus hirdetők esélyeit is rontja. De mit tehet a felhasználó annak érdekében, hogy ne essen bűnözők áldozatául?

Ehhez kritikus gondolkodásmódra van szükség, és bármilyen hitelesnek is tűnik egy hirdetés, kétszer-háromszor is meg kell vizsgálni annak valóságtartamát. Hozzátette, a cégeken is nagy a teher: hiába van valakinek renoméja, már egyetlen meggondolatlan akcióval is óriási kárt tud okozni magának.

Alighanem mindenki találkozott már olyan rosszindulatú hirdetéssel, melyet akár nagy állami vagy multinacionális cégek nevében hoznak létre bűnözők, hogy adatokat lopjanak el vagy rosszindulatú programokat telepítsenek az áldozatok eszközein. Ez történhet akár a közösségi médiában, a keresőkben vagy akár SMS-ben is, de platformtól függetlenül a támadók egyaránt súlyos károkat tudnak okozni a magánszemélyeknek és a vállalatoknak egyaránt.

Ezeket a kamu hirdetéseket lehetetlen betiltani, így a felhasználóknak mindig résen kell lenniük azért, hogy egy óvatlan kattintás miatt ne kerüljenek bajba.

Hiába rutinos internetező valaki, a nagy rohanásban még a legnagyobb profik is képesek beleszaladni egy-egy ilyen átverésbe. A közösségi médiában, a böngészőkben mindig nyitott szemmel kell járni, és nem szabad egy pillanatra sem lankadna a figyelemnek, mert a csalók bármikor lecsaphatnak és visszaélhetnek az adatainkkal, rosszabb esetben rátehetik a kezüket a bankban tárolt vagyonunkra is.

Mint fogalmazott, a rosszindulatú hirdetések gyakori ismérve, hogy generáltak, ami ránézésre is látszik rajtuk. Ezek az oldalak, reklámok furcsának tűnhetnek, alattuk jellemzően sokszor nem létező Facebook-kommenteket helyeznek el, de ezek nem vezetnek sehova. Legyen gyanús a felhasználók számára, ha egy olyan korábban nem ismert weboldalra tévednek, ami nagyon jónak tűnik és ahol kiemelkedő ajánlatokat találnak. Ezeket a reklámokat duplán is meg kell nézni, mielőtt bármit rendelnénk, mert az esetek nagy százalékában lehúzásról van szó.

Általános tapasztalat, hogy az embereknek kényelmes elhinni a hangzatos ígéreteket még akkor is, ha azok szinte csodaszámba mennek. Meg lehet úszni ugyanakkor az átveréseket, ha nem vesszük készpénznek, hogy egy ingyenes bármilyen termék minden, akár évek óta tartó problémánkat megoldja. Ami túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, az általában nem igaz.

Trükkös megoldások nélkül is lehet érvényesülni

A tech óriások képtelenek hatékonyan felvenni a harcot a rosszindulatú hirdetésekkel szemben, ami nagyon komoly nyomást helyez az etikus hirdetőkre is. Éppen ezért minden cég számára nagy felelősséggel jár, hogy megbízható hirdetéseket készítsen.

Már a nagyotmondással is nagy öngólt rúghat magának bárki. Ilyen lehet például, ha a hírlevélben taglalt termék teljesen más, mint amit a tárgysorban feltüntetünk. A vásárlók érzékenyek az átverésekre, különösen a szaporodó rosszindulatú hirdetések miatt, és ha valaki visszaél a fogyasztók bizalmával, akkor hosszú távon nagyot bukhat ezzel.

Ne akarjanak becsapni senkit: a fenntartható, kiszámítható marketing ugyan nehezebb, drágább és lassabb lehet, de időtálló és akár évekre megalapozhatja egy szervezet sikereit. A presztízshez az kell, hogy egy-egy meggondolatlan akcióval se degradálja le magát a cég, mert arra hosszú távon nem lehet építeni.

Élettartam értékben kell gondolkozniuk, és olyan minőséget képviselni, ami a cégnek és a vevőnek is egyaránt jó, kompromisszumok nélkül: trükkös, félig kamu megoldások nélkül is lehet ugyanis jól lehet érvényesülni a piacon.

Gál Kristóf, a Klikkmarketing alapítója


Kapcsolódó cikkek:

További jegyzetek:


Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!