Az utóbbi tíz év a Times digitalizációjában
2020-09-28 11:49 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A Times digitális fizetőfalának tíz éve: Murdoch "nagy hazárdjátéka" megtérült.

Tíz éve annak, hogy a Times piacra dobta saját online előfizetési modelljét, és minden tartalmát egy komoly fizetőfal mögé helyezett.

A Times digitális vezetője, Alan Hunter a Twitteren megjegyezte, hogy 2010-ben egyetértés volt abban, hogy mindenki számára ingyenesek legyenek az általános értékű hírek.

A Times fizetőfala céltudatosabb volt, mint a meglévő fizetőfalak olyan napilapoknál, mint a Financial Times és a Wall Street Journal, amelyek korlátozott szabad hozzáférést tettek lehetővé, és az alkalmi böngészők számára lehetővé tették a cikkek megtekintését olyan keresőmotorokon keresztül, mint például a Google.

A továbbiakban tekintsünk vissza a Times elmúlt tíz évére.
 
  • 2009


A News Corp elnöke, Rupert Murdoch bejelenti szándékát, hogy 2010 végéig díjat számol fel az összes újság weboldalához tartozó hozzáférésért.

A Google vezérigazgatója, Eric Schmidt elutasította az ötletet, mondván, hogy nem valószínű, hogy az általános híroldalak "paywall-modellje" boldogulna az alternatív hírforrások jelenléte miatt.

Jonathan Miller, a News Corp digitális vezérigazgatója elmondta: Meg kell oldani az "ingyenes kontra fizetős napilap' vitáját, különben nem engedhetjük meg magunknak, hogy olyan dolgokat fizessünk, mint például a kabuli hírügynökségek. "
 
  • 2010


John Witherow a Sunday Times akkori szerkesztője elismerte, hogy a terv "nagy hazárdjáték", de szerinte segíteni kell a Times Newspapers 100 millió font összegű szerkesztési költségeinek a fedezésében. Azt is elismerte, hogy ez a lépés megkockáztatta a Times és a Sunday Times "kizárását" a beszélgetésből, de szerinte attól tart, hogy kizárólag a hirdetésekkel támogatott webhelyek kiszolgáltatottabbak lesznek a gazdasági ingadozásoknak.
 
  • 2010. május


Az új megjelenésű Times és a Sunday Times webhelyek ingyenes próbaverziója már az előfizetési fal előtt elindult.


A Sunday Times Hot List szakaszának előnézete 2010 májusában

A Press Gazette Dominic Ponsford szerint "sokkal tisztább és élesebb kialakításúak, mint a meglévő újságok weboldalai, nagyrészt annak a ténynek köszönhetően, hogy már nem a keresőmotorok optimalizálását tartották szem előtt a tervezésnél".

Az FT Tim Bradshaw is "csúnya csomagnak" minősítette, bár a jól csomagolt, jó tartalom elégséges-e a Google Hírek mindenétől való megkülönböztetéshez, még várat magára.

Ponsford megjegyezte, hogy a bloggerek szkeptikusak azzal a politikával kapcsolatban, hogy az egyes történetek hatékonyan láthatatlanná válnak a Google és más keresőmotorok számára.

De Finkelstein azt mondta: "Ha lenne egy egyszerű módja annak, hogy Pritt a Google-keresések elejére ragaszthassa tartalmainkat, akkor ezt megtennénk, de nincs."
 
  • 2010. június


A News International "kikapcsolta" a régi Times Online weboldalt, miután az új szétválasztott Times és Sunday Times oldalak elindultak. Kezdetben ingyenesek voltak azok számára, akik körülbelül egy hónapig regisztráltak, mielőtt a fizetőfal beindult volna.
 
  • 2010. július 2


A Times és a Sunday Times fizetős falai megkezdték a hozzáférés díját - kezdetben 1 fontért a napi hozzáférésért (ugyanaz, mint a napilapért), vagy 2 fontért, ha mindkettőre egy hétre előfizetnek.

Ők voltak az elsők a News International újságjai között.

Ez a korai csomag tartalmazta az e-papír verzióhoz való hozzáférést, a kultúra tervezését, valamint a napi élő vitákat és beszélgetéseket. A meglévő nyomtatott előfizetők teljes digitális hozzáférést kaptak.

Nyolc évre visszatekintve erre a napra Hunter azt mondta: "Amikor először vezettük be az előfizetéseket, az emberek azt hitték, hogy őrültek vagyunk ... ha visszatekintünk rá, akkor nagyon logikusnak tűnik."

Indítás utáni

A Times és a Sunday Times elvesztette online olvasóinak 90% -át - ezt azonban Witherow (és egy felmérés) előre megjósolta. Abban bízott, hogy a hirdetőket elkötelezett olvasók "kisebb magja" vonzza.

A Press Gazette Ponsford kritikus kritikát adott: fő kérdései az RSS-képtelenségek voltak, a Times nagy írói számára nem voltak szerzői céloldalak, e-mailes hírriadók és a történeten belüli (belső vagy külső) linkek - mindez már régóta és elmúlt.

De azt mondta, hogy az előadás "elképesztő" volt.

A Guardian nyelvről-pofára tett online üdvözlő levelet tett közzé a Times olvasóinak, akiket a fizetőfal bezárt.

John Crace ezt írta: "Itt a Guardiannál mindent felajánlhatunk, amit valaha is szeretett volna a Timestól &8203;&8203;- és még többet - semmiért".
 
  • 2010. november


A Times állítása szerint alig több mint 50 000 havi előfizetőt biztosított a fizetőfal az elindítás óta.

Azt mondta, hogy több mint 105 000 fizetett értékesítést ért el, hogy az ügyfelek hozzáférhessenek a Times digitális tartalmához - ezeknek a fele havi előfizető, a többiek pedig napi és egy hónapos próbafizetést vesz igénybe. A közönség körülbelül háromnegyede az Egyesült Királyságból származott.
 
  • 2011


Rebekah Brooks vezérigazgató kijelentette, hogy az indulás után egy évvel bizonyították be, hogy az emberek hajlandóak fizetni a minőségi újságírásért digitális formátumban.

"Sokan kételkedtek abban, hogy digitális stratégiánk sikeres lesz-e, ez egyértelmű bizonyíték arra, hogy az újságírás is ebbe az irányba halad és folyamatos fejlődést mutat."-fejtette ki Rebekah Brooks.

A The Sun közölte, hogy nem tervezik a News International fizetőfal mögé helyezését, mondván, hogy ebben az esetben a vegyes modell működik.
 
  • 2012


Februárban a Times webhelyei megduplázták digitális előfizetési költségeiket heti 4 fontra a korlátlan weboldal-hozzáférésért.

Véleményszekciója hamarosan külső platformra helyeződött, a Tumblr közösségi oldalra.
 
  • 2013


A Times vetélytársa, a Telegraph bevezette a mért fizetőfalat, amelynek alapdíja 1,99 font, hogy havonta több mint 20 webhelytörténetet érjen el.

Ezután The Times testvér címlapja, The Sun elkezdte felszámítani a weboldal-hozzáférést azoknak az olvasóknak, akik havonta több mint 20 cikket akartak megtekinteni.

Két évvel később megsemmisítette a fizetőfalat, miután mintegy 200 000 előfizetőt vonzott, de az elmúlt két évben elvesztette terepét az általános olvasói körének szempontjából.

2013 októberére a Times címek digitális előfizetőinek bázisa meghaladta a 150 000-et.
 
  • 2015


A Times és a Sunday Times azt állította, hogy 2015 márciusáig 172 000 csak digitális előfizetővel rendelkezett, további 229 000 pedig a nyomtatott vagy kombinált nyomtatott és digitális előfizetéssel rendelkezik.

Állítólag az előfizetők száma éves szinten 22 000-rel nőtt.
 
  • 2016. január


Mostanra egyértelmű volt, hogy a Times modellje bevált, miközben az ingyenes nyílt újságírói modellhez határozottan ragaszkodó Guardian valaha volt legnagyobb veszteségét okozta.
 
  • 2016. március


Kiterjedt vásárlói kutatást követően a Times átállította digitális kimenetét a legördülő hírekről napi három online kiadásra (9:00, 12:00 és 17:00-ra)

Később azt állították, hogy ez az előfizetők hatalmas, 200% -os növekedését eredményezte 2016 első felében az előző év azonos időszakához képest.

Állítólag a megújulni nem tudó előfizetők száma 4% -kal csökkent ugyanebben az időszakban.

2016 júniusában a Times elérte a 413 600 nyomtatott és digitális előfizetőt.
 
  • 2016. augusztus


A Times először nyitott meg egy fizetési falat, amely lehetővé tette a regisztrált felhasználók számára, hogy minden héten megnyissanak két általuk választott cikket, és megkapják e-mailben a nap legnagyobb híreit. Ezzel még több előfizetőt akartak szerezni.

Alan Hunter, a Times digitális igazgatója most azzal kísérletezik, hogy újra ingyenesen hozzáférhessenek az online tartalomhoz az olvasók.
 
  • 2017


London Press Club Awards 2017. április 27-én a Whitehallban, a Corinthia Hotelben tartott. Kép: Lucy Young

Witherow más címeket sürgetett a fizetőfalak megvalósítására, mivel a Times és a Sunday Times nevet kapta az év napi és vasárnapi újságja a London Press Awards-on.

"Úgy gondolom, hogy minél többet csinálnak, annál jobb lesz az újságírás számára" - mondta Lucy Young Witherow a Londoni Sajtó Díjátadón.
 
  • 2018


A digitális előfizetők száma először haladta meg, mintegy 20%-al az éves nyomtatott újságra előfizetők számát. Így

a Times együttesen 500 000 nyomtatott és digitális előfizetőt számolt. A Times külön figyelmet szentelt az előfizetők szolgáltatásaira. Miszeribt az alkalmazáshoz megjegyzéseket fűzött valamint hozzáadott egy olyan funkciót is, amivel a követők elérhették kedvenc újságíróikat.
 
  • 2019


A Times június végéig elérte a 304 000 digitális előfizetőt, amely a fizetőfal felállítása óta a legsikeresebb év volt.

Ez továbbra is a Times által közzétett legfrissebb előfizetői adatok közé tartozik.

Illetve egy e-mail fiókkal mintegy 5 millió regisztrált felhasználó két ingyenes cikket olvashat el.

Witherow (a Times mostani szerkesztője) röviddel ezelőtt beszámolt korábbi újságáról. Melynek fizetőfalát is említette. Amelynen meghatározták a fizetőfal árát és előfizetőket toboroztak. Ezekkel a lépésekkel megelőzték riválisaikat.

Végül a Times Newspaper kijelentette, hogy a digitális előfizetéseket kulcsfontosságunak tekintik a folyamatos sikerhez.