Google algoritmus frissítés - Előtérben az értékes tartalom!
2020-10-22 06:07 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Ha visszacsúsztál a Google találati listáján, akkor nem kell rögtön bepánikolni, ugyanis a háttérben valószínűleg a Google algoritmus májusi változása állhat.

A korábban megszokott állatnevekkel szemben most May 2020 Core Update névre hallgat, ami mellesleg a helyezéseket is átrendezte. A frissítést Danny Sullivan jelentette be május 4-én, de még körülbelül 2 hét szükséges a találati listák rendeződéséhez. Lássuk, mi változott!

Az algoritmusváltás célja a minőségi keresőoptimalizálás

Sokan valóságos "átoknak" fogják fel az algoritmusváltást, pedig valójában ez nem egy büntetés, csupán azt segíti elő, hogy a felhasználók kereséseire releváns tartalmak bukkanjanak elő a Google keresőben.

Mivel ezen váltás nagyon széles körűre sikeredett, nem lehet egyetlen szempontot kiragadni, amin elég, ha változtatunk. Mégis van egy tényező, ami központi szerepet játszik a folyamatban, ez már a gépi tanuláson alapuló RankBrain (2015) és a BERT (2019) algoritmusnál is jelen volt. Nincs másról szó, mint a minőségi tartalomról. A Google már sokkal pontosabban képes elemezni és értelmezni az egyes szöveges tartalmakat, hasonlóképpen képes elemezni a felhasználók keresési szándékát is, így ezekre kiemelten fontos figyelni a keresőoptimalizálás során.

Emiatt a látogatások egyre hosszabb idejűek, mivel értékes tartalmat kapnak a felhasználók. Mivel az új algoritmusra egyre kevésbé lehet építkezni, így most segítséget nyújtunk a keresőoptimalizáláshoz, hogyan javítsd oldalad minőségét, amihez egy komplex stratégiára lesz szükséged.

A jó helyezés titka 2020-ban, mire figyelj weboldal készítés során

Az új algoritmus véletlenül sem cseréli le a RankBrain vagy a BERT algoritmust, hanem kiegészíti mindezeket. Egyre nagyobb szerephez jut például az informatív tartalom.

Nem árt arra is figyelni, hogy ne csak a főoldal, de a többi oldal is igényes legyen! Emellett igyekezz természetes módon kommunikálni az olvasókkal, ne a Google robotnak címezd a szövegeket!

A Google gyakorlatilag csak a folyamatosan frissülő tartalmakat kedveli, szóval szakmai blog esetében legalább a heti posztolás ajánlott, így nem ér véget a weboldal készítés az átadást követően sem!

Ezenkívül legyen mobilbarát és könnyen átlátható a weboldalad, illetve alkalmazz HTTPS-t!

Ha egy kulcsszóra pedig a régebbi tartalmat sorolja be a Google az új helyett, egyszerűen tégy egy linket a sikeresebb oldalra, ami átirányítja a látogatót az újabb tartalomhoz!

Mindez már fél siker, azonban az alapokra is érdemes figyelni, hogy egyáltalán hogyan épül fel weboldalad! Az Adnet Media marketing vezérelt weboldal készítés szolgáltatásával már a kezdetek is jól indulhatnak!

Alapvető hibák 2020-ban

Mellőzd a mechanikus kulcsszóhalmozást, a sok kulcsszó ugyanis mit sem ér minőségi tartalom nélkül! A címekben, az alcímekben és a képleírásokban legyen ott a kulcsszó, de az URL-ben már nem szükséges!

Óvakodj a másolt tartalmaktól, te magad se posztolj kétszer ugyanolyan szöveget! A régebbi, gyengébb bejegyzéseket pedig ne töröld, hanem javítsd!

(x)