Az IT-infrastruktúra üzemben tartása megalapozott módon (x)
2020-10-29 11:14 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Az IT-infrastruktúra üzemben tartása bizony kulcsfontosságú kérdésnek számít gyakorlatilag minden egyes vállalkozás életében.

Mivel meglehetősen komplex kérdéskörről van szó, sokszor szakértőket is érdemes bevonni a feladat megoldásába.

A cikkben igyekeztünk összeszedni az IT-infrastruktúra üzemben tartásával kapcsolatos tudnivalókat.

Milyen kiemelt szerepe van a garancia meglétének az IT-infrastruktúra alapját képező eszközöknél?

Nem nehéz belátni azt, hogy a garancia megléte mennyire fontos tényezőnek számít példának okáért a szerverek, adattárolók vagy mondjuk a hálózati eszközök kapcsán. Különösen akkor, ha a tulajdonos szemszögéből nézzük a dolgot.

Az alapgarancia ugyanis egyfajta biztonsági hálót jelent a tulajdonosra nézve. Merthogy az IT-infrastruktúra alapját képező eszközök javítása vagy cseréje adott esetben súlyosabb költségeket is jelentene. A garancia megléte ugyanakkor védelmet jelent, hiszen nem bennünket terhelnek ezek a váratlan kiadások.

Mi az, amit a garancia nem tartalmaz IT-eszközöknél?

Továbbra is tulajdonosi szemlélettel gondolkodva nem árt tisztázni azt, hogy a garancia nem feltétlenül egy mindenható eszköz, ugyanis a hatásköre nem mindenre terjed ki. Az alapgarancia ugyanis nem foglalja magába a hibaelhárítási határidőt, emellett pedig a megkésett javításból eredő üzleti károkkal szemben sem biztosít védelmet.

Ezzel nem árt előzetesen tisztában lenni, úgymond felkészülve rá, hogy egy esetleges termelés kiesést, gyárleállást vagy szünetet ne az alapgarancia segítségével akarjunk fedezni anyagi szempontból. Vagyis az IT-eszközök beszerzése kapcsán nézzük át a garancia feltételeit, emellett pedig az üzemben tartás kapcsán is készüljünk az esetleges negatív eshetőségekre.

Az üzlet-folytonossági terv, mint a tudatos üzemben tartás egyik fontos pillére

Ma már egyértelműen elvárható egy korszerűen működő vállalkozás esetében, hogy legyen egy kész üzlet-folytonossági terve, mely tartalmazza a kritikus fontosságú infrastruktúra-elemek magas szintű rendelkezésre állásának biztosítását is.

Hogy két konkrét példát említsünk, optimális esetben a speciális SLA karbantartási szerződés, valamint az alaposan átgondolt mentési és Disaster Recovery stratégia mindenképp része kell, hogy legyen ennek a tervnek.

Természetesen nem feltétlenül kell csakis arra hagyatkoznunk, hogy egy ilyen komplex tervezetet házon belül dolgozzunk ki. Ha találunk egy megfelelő, profi és megbízható partnervállalatot, akkor ők is sokat segíthetnek ebben a feladatban.

A velük folytatott együttműködés során akár az elemzéssel és tanácsadással, SLA szerződésekkel és mentési rendszerek tervezésével vagy kiépítésével kapcsolatban is hozzáértő segítséget kaphatunk, ami hosszabb távon is segítséget jelenthet a kiszámítható működésben.