Rendezvény online térben vagy inkább élőben?
2021-04-20 06:35 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A koronavírus alaposan feladta a leckét a gazdaság szinte minden területén. Nincs ez másképp a rendezvényiparban is.

A személyes kontaktusok megszűntek, így a szegmensnek alternatívát kellett találnia, amely végül az online tér lett.

Sok rendezvényszervező iroda maradt ezáltal életben, de vajon versenybe szállhatnak-e az online rendezvények az élő eseményekkel, vagy vannak-e olyan nyereségesek, hogy a korlátozásokat követően is szívesen alkalmazzák őket?

A rendezvényszervezők szívesen visszatérnének az online térből

Azok a rendezvényszervezők, akik az online térbe helyezték át az eseményeket ugyan pozitív tapasztalatokról számoltak be, ám az élő rendezvényektől még mindig elmaradt a hatékonyság és az élmény.

Ennek egyszerű oka van: míg az élő rendezvényeken fizikailag és szellemileg is jelen vagyunk, így könnyebb hálózatot építeni, kapcsolatokat teremteni. Egy ilyen alkalomkor az esemény hangulata is könnyen átjárja a résztvevőt, akinek a figyelme az egyes előadásokra így jobban összpontosul.

Az online térben ugyanakkor nehezebb a kapcsolatfelvétel, a hálózatépítés, és a látogatók figyelmét fenntartani is nagyobb kihívást jelent - véli ezt egy felmérés által megkérdezett rendezvényszervezők 51,5%-a.

A korlátozásokat követően is megmarad az online vonal?

A Reed felméréséből az derül ki, hogy a rendezvénymenedzsment során a szervezők egyes elemeket pedig akkor is megtartanak majd az online eventekből, ha már zöld utat kapnak az élő rendezvények. Ilyen az érintkezés nélküli beléptetés vagy a digitális belépőkártya használata.

Az elmúlt közel másfél évben a rendezvényes alkalmazások térhódítása egyértelmű volt, ez pedig az árak növekedésével járt. Míg 2019-ben egy ilyen applikáció legfeljebb 9.600 dollárba került, most már akár 15.000 dollárt is elkérhetnek a fejlesztésért és a kivitelezésért.

Amellett, hogy egyre fejlettebbek a rendezvényes alkalmazások, valódi kapcsolatok kialakítására egyelőre még nem alkalmasak.

Ezek voltak a legnépszerűbb rendezvénytípusok

Az elmúlt évek rendezvényeinek áttekintése segíthet abban, hogy felmérjük, a jövőben milyen típusú események lesznek a leginkább keresettek. Még 2020-ban is a belső csapattalálkozók és a tréningek örvendtek nagy népszerűségnek Észak-Amerikában. Ez a teljes piac 17%-át jelentette. De Európa és Ázsia is hasonló érdeklődéssel volt a csapatépítő tréningek felé: előbbi 19%, míg utóbbi 16%-os részt tett ki a teljes rendezvényszervezői piacból.

2018-ban a vállalati és üzleti találkozók is keresettek voltak az Oxford felmérése alapján. A megkérdezettek 53%-a vett részt ilyen jellegű eseményen, 18%-uk pedig kiállítási tér nélküli konferencián és kongresszuson. 2019-ben szintén főként a csapatépítésé volt a főszerep: a megkérdezett rendezvényszervezők 49%-a nyilatkozott arról, hogy népszerűek ezek a típusú rendezvények az ügyfeleik körében.

(x)