mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Balogh Erika
Balogh Erika
Insomnia Reklámügynökség
stratégiai tervező


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Televíziós eszközellátottság 2017-ben

Bevezető

2017 őszén több mint 3,6 millió háztartás fizetett elő TV-szolgáltatásra Magyarországon.
A Nielsen Közönségmérés Alapozó Felmérésének adatai alapján az összes tévés háztartás 86%-ában volt digitális vétel.

2017 őszén több mint 3,6 millió háztartás rendelkezett TV-előfizetéssel, az összes magyar tévés háztartás 93,3 százaléka. Analóg kábeles vétel 540 ezer háztartásban volt elérhető, több mint 3,3 millió háztartás pedig valamilyen digitális platformon keresztül fogta a televíziós adásokat, ezen belül 730 ezer háztartás IPTV vétellel (is) rendelkezett (a háztartások egyidejűleg több vételi móddal is rendelkezhetnek). A digitális vételi mód folyamatos növekedést mutatott az elmúlt években. A digitális kábel vételi móddal rendelkezők aránya 2017-ben 37,6%-ot ért el, és bár az IPTV vételi móddal rendelkező háztartások aránya is növekedett az elmúlt években, ez a növekedés nem volt olyan dinamikus, mint amit a digitális kábeltévé esetében tapasztaltunk. Ezzel párhuzamosan a szolgáltatói digitális parabola 21% volt míg digitális földi vétellel 14,1% rendelkezett. Itt is fontos megjegyeznünk, hogy a háztartásokban egyidejűleg több vételi mód is előfordulhat. A vizsgált időszakban a tévés háztartások 54%-a egy TV-készülékkel rendelkezett. A háztartások 33%-ában két készülék volt használatban, és közel 13%-ban három vagy még több. A készülékek technológiai jellemzői 2016-hoz képest tovább javultak. Az LCD, plazma vagy LED tévével rendelkező háztartások aránya 64,5%-ról 71,7%-ra emelkedett, de hasonló mértékben - 55%-ról 63%-ra nőtt az MPEG4-es tunert tartalmazó készülékek aránya is.

Nagyméretű, 94 cm vagy nagyobb képátmérőjű készülékkel a háztartások több mint egyharmadában jelen volt, Smart TV-vel pedig 22,4% rendelkezett. A 3D tévékészülékekkel rendelkező háztartások aránya nem változott: továbbra is mindössze 8 százalékánál volt jelen. A háztartások 38,6%-ánál a legfiatalabb tévékészülék legfeljebb 3 éves, 43 százalékuknál 4-10 éves, és a háztartások mindössze 18 százalékánál volt ennél is régebbi. A kis képernyős tévék egyre inkább háttérbe szorulnak: a háztartások mindössze 16 százalékánál fordult elő legfeljebb 55 cm-es és további 21 százalékuknál volt 63-72 cm képátlójú tévékészülék, 27 százalékuknál 82 cm-es képátlójú volt a legnagyobb készülék, és 36 százalék már 94 cm-es vagy annál is nagyobb képátlójú tévékészülékkel rendelkezett. A háztartások 72 százalékában volt internet kapcsolat, amit a háztartásban élők különböző eszközökön keresztül értek el.

Ezek közül a legdominánsabb a mobiltelefon 60%-kal, utána következik a laptop 46,7%-kal, majd az asztali PC 38%-kal, a tablet 16% és végül az okostévé 14 százalékos aránnyal zárja a sort. A háztartások kétharmadában jelen volt legalább egy okostelefon, de 46%-uk már kettő vagy annál több készülékkel is rendelkezett. A tablet továbbra sem tudott nagyobb arányban elterjedni: a háztartások 16,5 százalékánál fordult elő, és ebből mindössze 2,5 százaléknál fordult elő kettő vagy annál több.

nyomtatás teljes tanulmány nyomtatása küldés e-mailben megosztás

Kapcsolódó cikkek:




Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!