mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Drevenka Edit
Drevenka Edit
Aegon Magyarország
PR vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Canon felmérés a vizuális történetmesélés helyzetéről

Bevezető

A sikeres vizuális történetmesélés kulcsa a szemléletváltásra késztetés - derül ki a Canon legfrissebb tanulmányából.

A Canon Europe ma számolt be legfrissebb felméréséről, amelyben a vizuális történetmesélés hatását vizsgálja korunk társadalmában. A "Visual storytelling: Getting the Shot" ("Vizuális történetmesélés: Képben lenni") címre hallgató kutatás profi fotósok bevonásával vizsgálta, milyen a sikeres vizuális történet, mi kell a tökéletes képhez és mi lesz a fotóriporteri szakma jövője.

A Canon kutatása arra irányult, hogy jobban megértse a fotósok látásmódját, hogy hatékonyabban segítse szenvedélyük formába öntését. A kutatás beszámolója a World Press Photo és a Canon 26 éves együttműködését is ünnepli, és a 2018. április 12-én tartandó díjátadó gálát előzi meg.

A sikeres vizuális narratíva kulcselemei

A válaszadók 55%-a tartja a "szemléletváltás előidézését egy témával vagy kérdéssel kapcsolatban" a sikeres vizuális történetmesélés legfontosabb összetevőjének. A sikeres fotó néhány további alapvető elemei: hasson az érzelmekre (48%); erős narratíva legyen mögötte (31%); eddig ismeretlen történetet mondjon el (25%); kiváló kompozíciója legyen (24%).

"A történelem folyamán a fotóriporterek mindig is arra törekedtek, hogy összehozzák A Képet: olyan fotót, amely vitát indít, tettekre sarkall és kérdőjelezi az ember nézőpontját" mondja Lee Bonniface, a Canon Europe CIG marketingigazgatója. "Ezek a történetek rávilágítanak a láthatatlanra, és hangot adnak a hangtalanoknak. Az általuk között igazságokat nem vehetjük félvállról, tettre ösztönöznek minket. Minden elismerésünk azoké a fényképészeké, akik feszegetik a határaikat, hogy tolmácsolják nekünk a világ inspiráló, meghökkentő és megrendítő történeteit."

Mi kell a tökéletes képhez?

Egy tökéletes képhez a válaszadó profik 95%-a találta elengedhetetlennek az alapos előkészületeket - azaz a történet, a látvány és a megfelelő szög tanulmányozását.
Az alapos tervezés mellett a szakembereknek megbízható eszközökre is szükségük van a lehető legjobb kép elkészítéséhez, hogy ne fordulhasson elő műszaki hiba, amely akár egy tökéletes pillanat elszalasztását is jelentheti. A megkérdezett fotóriporterek több mint háromnegyede (78%) full frame fényképezőgépet használ, a Canont 63% választotta, így ez lett a legkedveltebb márka. A fényképészek a megbízható készüléket (94%) és az intuitív, egyszerű használatot (76%) jelezték még fontosnak egy tökéletes kép elkészítéséhez.

Honnét tudják a fotóriporterek, hogy tökéletes lett a kép?

A válaszadók több mint fele (56%) értett egyet abban, hogy ez egy ösztönös érzelem, ami a fénykép elkészültekor azonnal tudatosul bennük.

Ezt Giulio Di Sturco, a World Press Photo 2018 egyik jelöltje és a Canon márkanagykövete is így látja: "Az ember csak úgy tudja, hogy mikor készítette el a tökéletes képet, amikor minden a helyén van, és, ami még fontosabb, sikerült átadni a megjeleníteni kívánt történet lényegét is."

A fotóriporteri szakma jövője

A szakma jövőjére már nem érkeztem ennyire egybehangzó válaszok. Harmaduk (37%) hiszi úgy, hogy még minőségibb képek készülnek a szakmában - ennek elsődleges okaként a közösségi média terjedését, a fényképek egyszerű megosztását és az online történetmesélés elérhetőségét látják (45%). 32% azonban attól tart, hogy minőségromlás következik be a civil újságírás (35%), a hagyományos média csökkenő mérete (26%) és a fotóriporteri állások számának csökkenése (20,5%) miatt.

"Muszáj támogatnunk a fotóriporterek munkáját és a következő generáció kinevelését, hogy az új történetek a jövőben is megtalálják a saját hangjukat" - foglalta össze Lee Bonniface.

A válaszadók abban már jobban egyetértettek, hogy a technológia nagy szerepet játszik majd a vizuális történetmesélés jövőjében. Noha sokan gondolják, hogy a virtuális és kiterjesztett valóság (52% és 49%) fontos eleme lesz a szakmának, a fotósok 47%-a még nem fektetett be az alapvető felszerelésnél (full frame DSLR kamerák, lencsék és egyéb kiegészítők) tágabb lehetőségeket lefedő termékbe. Majdnem mindenki (96%) abban hisz, hogy a technológia fejlődése mellett továbbra is szükség lesz a személyes tapasztalatra és gyakorlatra, azaz az emberi tényezőt nem lehet kihagyni az alkotói folyamatból.


nyomtatás teljes tanulmány nyomtatása küldés e-mailben megosztás

Kapcsolódó cikkek:






Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!