mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Erős Attila (Fotó: Köő Adrienn)
Erős Attila
Fastbridge
ügyvezető igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Az IT és a digitális stratégia már nem ugyanaz

Bevezető

Sokszor elhangzott már, hogy a digitális átalakulás most már tényleg itt van és elengedhetetlen ahhoz, hogy versenyképes maradjon egy vállalat. A The Economist Intelligence Unit a DXC Technology támogatásával felmérést készített világszerte több mint 600 nagyvállalati vezető közreműködésével - a felmérés készítői arra voltak kíváncsiak, hogy ezek a cégvezetők mit tartanak a digitális átalakulás, a kulcstechnológiák és a szervezeti változások legfontosabb mozgatórugóinak, illetve milyen üzleti tervekkel készítik elő a vállalatok digitalizációját. A válaszadók háromnegyede mondta, hogy a digitális stratégia kiemelt helyen szerepel a tervei között. Egyes szektorokban, mint a pénzügy és a technológia még ennél is magasabb ez az arány.

2019 az igazi változások éve lesz: a digitális transzformáció szinte végigsöpör majd az egyes ágazatokon, ugyanis napjainkra a cégek valóban felismerték, hogy a digitalizáció elengedhetetlen az üzleti sikerhez, így a technológiai innovációk, mint az AI (Artificial Intelligence), az ML (Machine Learning) vagy a blokkláncok, mára eljutottak a hype-tól a valós gyakorlati felhasználásig, és a vállalatok vezetői igazi értékteremtő erőt látnak bennük, amikbe érdemes, sőt, szükséges befektetni.

Íme néhány a kutatás legfontosabb megállapításai közül:
 
  • A cégek többet is befektetnének: a válaszadók több mint 80 százaléka úgy gondolja, hogy a következő 12 hónapban növelni fogja befektetéseit a digitális technológiákba.


 
  • A digitalizáció hasznot termel: a válaszadók több mint kétharmada állította, hogy az elmúlt 3 évben nőtt a vállalat haszna a digitális stratégiák alkalmazása révén.


 
  • A kulturális átalakulás elengedhetetlen a digitális transzformációhoz: a válaszadók legalább 40 százaléka szerint kiemelten fontos a szervezeti struktúra átalakítása, ehhez pedig meg kell ismerni a legújabb toborzási stratégiákat és képezni kell a tehetségeket.


 
  • A digitális átalakulás versenyképességi tényező: a vállalatvezetők 70 százaléka állította, hogy a digitalizáció nagyobb agilitáshoz vezet. Még ennél is többen gondolják, hogy egy modern IT infrastruktúra magasabbra pozicionálja a cégüket.


 
  • A legtöbb cég még mindig az első lépéseknél tart, 60 százalékuk szerint a kérdés már évek óta terítéken van. Kevesebb mint a válaszadók harmada mondta, hogy a cégük "digitálisan rendben van". A kutatásból az is kiderült, hogy egyes vállalatoknál a IT és a digitális stratégia különbsége csupán terminológiai kérdés és egymás szinonimáiként használják a két fogalmat.


 
  • A megkérdezett vállalatvezetők 36 százaléka mondta, hogy az AI és a ML jelentős szerepet játszik a vállalat digitális stratégiájában, és 45 százalékuk azt prognosztizálta, hogy az új technológiák a következő 3 évben továbbra is meghatározó szerepet töltenek be vállalatuknál.


Czibók Zoltán, a DXC Technology Hungary ügyvezetője a kutatás eredményeivel kapcsolatban megjegyezte, hogy a digitális stratégia kialakítása nem csak az IT hanem a teljes szervezet ügye. Olyan üzleti stratégiának kell lennie, ami a digitális világ lehetőségein ül és abból táplálkozik. Így a digitális stratégia az üzleti stratégia szerves része kell legyen. Ezen túl a kultúraváltás szerepére hívta fel a figyelmet, hiszen ez gyakran hosszú évekig tartó a szervezet teljes egészét érintő folyamat. Ennek kialakítása során, nem csak a szervezetbe frissen belépettekre, illetve a már digitálisan érzékeny kollégákra, hanem a még partvonalon mozgókra is figyelni kell. A szervezet egészét kell a helyes irányba terelni.

Erre rímel, hogy bár szinte minden megkérdezett arról számolt be, hogy a digitalizáció kiemelt feladatot jelent a vállalata számára 2019-ben, a válaszadók szerint több akadálya is van a digitális stratégia bevezetésének. Legfőbb problémaként a biztonsági szempontokat és a hiányzó erőforrásokat jelölték meg. Minden harmadik válaszadó a megfelelő digitális készségekkel rendelkező munkavállalók hiányát jelölte meg fő akadályként. Való igaz, hogy az új technológiák bevezetéséhez és alkalmazásához magasan képzett munkavállalókra van szükség, akiknek a digitalizáció a kisujjában van, azaz naprakész digitális tudással és készségekkel rendelkeznek ahhoz, hogy előremozdítsák a vállalat digitális átalakulását és az technológiai megoldások adaptálását a teljes szervezetben.


nyomtatás teljes tanulmány nyomtatása küldés e-mailben megosztás

Kapcsolódó cikkek:




Ön melyik konferenciát várja a legjobban?

Media Hungary (2019. május 7-8.)

Marketing Summit (2019. szeptember 12-13.)

Internet Hungary (2019. október 1-2.)

Brand Festival (2019. október 18-19.)

Mindegyiket ugyanannyira várom

Egyiket sem várom

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!