mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Deák Gábor
Deák Gábor
Honvédelmi Minisztérium Elektronikai, Logisztikai és Vagyonkezelő Zrt.
marketing és kommunikációs vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
TV piaci körkép 2022

Bevezető

2022-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 55 percet töltött a tévékészülékek előtt,
amely megegyezik a 2021-es tévénézési idővel. Az azonos tévénézési időből viszont a reklámok megtekintése kevesebb időt tett ki 2022-ben, mint egy évvel korábban: míg 2021-ben naponta átlagosan 35,6 percnyi reklámot látott a magyar lakosság, addig 2022-ben ez az idő 34,7 perc volt.

2022-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 55 percet töltött a tévékészülékek előtt, vagyis ugyanannyi időt, mint egy évvel korábban. A 18 év alattiak napi tévénézési ideje 1 perccel csökkent 2021-hez képest, így e korcsoport tagjai egy átlagos napon 2 óra 49 percet szántak a tévéadások megtekintésére. A 18 év felettiek szinte alig változtattak a tévénézési szokásaikon az előző évhez képest: a 18-49 évesek tévénézés ideje 2021-hez hasonlóan 3 óra 46 perc volt, míg az 50+ évesek körében csupán 2 perccel mérséklődött a napi tévénézési idő, és így 2022-ben 6 óra 45 percet töltöttek a képernyők előtt.

A napi átlagos - valós idejű - tévénézési időt további 5 perccel (1,9%-kal) egészítette ki az időeltolásos tévézés a teljes lakosság körében.

Csatornatípusok szerint 2022-ben az általános szórakoztató csatornák közönségaránya 36,9% volt, melyhez a műsoridejük több mint felében sorozatokat sugárzó "sorozatcsatornák" további 9,3%-kal járultak hozzá.

A filmcsatornák 10,3%-ban, a hírcsatornák pedig 8,6%-ban részesedtek a tévénézési időből, melynek az így fennmaradó harmadán osztozott a többi tematikus csoport, vagyis az ismeretterjesztő- (6,4%), az életmód- (3,7%), a sport- (4,7%), gyerek- (4,7%) és a zenecsatornák (1,2%), valamint a DVD/videó/videójátékot, illetve a külföldi csatornákat és egyéb képernyőhasználatot (DVD, Játék, VOD, Smart TV funkciók használata, stb.), továbbá az egyedileg nem beazonosított csatornák csoportját tömörítő "Egyéb" kategória (14,4%).

Tovább nőtt a tévénéző közönségen belül az otthoni internet-használók aránya: 2022-ben már az érintettek 76,5%-a használt otthoni internetet, míg 2021-ben ez az arány 74,1% volt.

Tavaly a 4 évnél idősebb magyar lakosság tagjai közül naponta átlagosan 6,2 millió embert ért el legalább egy percre a televíziós adás, és közülük 5,5 millióan láttak legalább egy hirdetést. Az egy főre jutó átlagos napi reklámnézési idő 34,7 percet tett ki, ez a teljes tévénézési idő közel 12%-a volt. Egy átlagos néző naponta 141 db reklámfilmmel találkozott tévénézés közben, amely mindössze 1-gyel kevesebb, mint egy évvel korábban.

A Nielsen Közönségmérés reklám adatbázisában szereplő tévécsatornák adatai alapján 2017 és 2021 között - 2020 kivételével - folyamatosan és dinamikusan nőtt a televíziós reklámok megjelenésszáma. Ez a növekedési folyamat azonban 2022-ben megtorpant: míg 2021-ben rekord mennyiségű, közel 15,8 millió tévéreklám került adásba, addig 2022-ben 591 ezerrel kevesebb, összesen mintegy 15,2 millió db (napi 41 562 db) reklámfilmet sugároztak. Érdemes hozzátennünk, hogy ennek hátterében részben a vizsgált csatornák számának csökkenése is áll (MTV Hungary és Music Channel megszűnése).

A reklámszpotok átlagos hossza 22,6 másodperc volt, és egy reklámblokk átlagosan 11 db szpotot tartalmazott.

2022 során egy hirdetés átlagosan 2 143-szer került adásba; összesen 514 hirdető mintegy 987 db márkájával találkozhattunk 7 079 féle különböző reklámfilmben, amelyek közül 5 908 volt teljesen új hirdetés, vagyis olyan, amely 2022-ben került először képernyőre, és ezen új hirdetések 35%-át hétfői napon sugározták.

A legtöbb hirdetés a "Gyógyhatású készítmények" szektorba tartozott (3 578 ezer db), ezt követte a "Kereskedelem" (3 479 ezer db) és az "Élelmiszer" (2 063 ezer db), melyek együttesen a megjelenések 61%-át tették ki, a top10 szektor pedig összesen 92%-ot képviselt.

A leggyakrabban hirdetett termékosztály az "Élelmiszer-kereskedelem" (968 ezer db) volt, ezt követte a "Fájdalomcsillapító, nyugtató" (767 ezer) és a "Hipermarket" (704 ezer db). A megjelenésszám szerinti top 10 termékosztály a teljes piac 39,5%-át fedte le.


nyomtatás teljes tanulmány nyomtatása küldés e-mailben megosztás

Kapcsolódó cikkek:




Ön melyik őszi konferenciát várja a legjobban?

Internet Hungary

Brand Festival

Marketing Summit

Mindegyiket ugyanannyira várom

Egyiket sem várom

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!