mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Pakots Zsolt
Pakots Zsolt
Advenio Zrt., HírTV Zrt., Lánchíd Rádió Kft.
vezérigazgató, gyártási igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A feje tetejére állt a digitális piac
2012-11-28 15:07 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Alaposan felrázódott a digitális eszközökkel és tartalmakkal foglalkozó vállalatok köre az utóbbi években, s a közeljövőben további nagy horderejű változások várhatók.

2007-ben a Google volt a világ legnépszerűbb keresője, a Microsofté volt a legelterjedtebb operációs rendszer, a Nokia állt a mobilgyártói piac csúcsán, de abban az évben a Motorola adta el a legtöbb készüléket. Januárban már bemutatták ugyan az első iPhone-t, de az Apple még sehol nem volt öt évvel ezelőtt. 2012-ben továbbra is a Google a vezető internetes kereső, de immár az is elmondható róla, hogy a legnépszerűbb okostelefon operációs rendszert fejleszti. A Samsung lett a vezető készülékgyártó, az Apple a második helyre került, a Motorolát felvásárolták, a Nokia pedig a Microsofttal fogott össze - vázolta a legnagyobb változásokat Dén Mátyás András, az Opinion Leaders digitális produkciós és online kiadó cég alapítója a budapesti Mobile Hungary konferencián kedden.

A szakember szerint szoftverközpontú centralizáció ment, megy végbe a piacon, az Android vagy a Windows Phone mögött például számtalan olyan telefongyártó sorakozott fel, amely saját erőből korábban képtelen volt igazán jól használható platform létrehozására. Az Apple által bevezetett kapacitív érintőképernyők egészen új felhasználói élményt hoztak, ahogyan a "there's an app for that" hozzáállás is, vagyis az, hogy a platformokat megnyitották harmadik szereplők előtt, óriási mennyiségű tartalmat létrehozva. A nyíltság miatt tetszőlegesen bővíthetők, személyre szabhatók a rendszerek, ez korábban elképzelhetetlen volt - mutatott rá Dén Mátyás András.

Jelenleg az új kijelzőtípusok és -méretek lehetséges felhasználási módjainak keresése zajlik. "Létezik banner hirdetés tévében, videóreklám interneten vagy akár mobilon. A 3 coltól az 52-ig próbálkoznak a szereplők" - mondta el a szakember. Nagyon erős trend az adatok felhőbe költöztetése is, a minden információ bárhonnani, bármilyen felületen történő elérésének igénye.

A közeljövőt meghatározó folyamat lesz a beviteli eszközök újabb forradalma a szakértő szerint. Emlékeztetett: az egér 1972-ben, a kapacitív érintőkijelző 2007-ben jelent meg, a Microsoft legújabb próbálkozásain azonban már látszik ezeknek valamiféle konvergenciája. "Úgy saccolom, hogy a következő öt évben radikálisan megváltozik a készülékekkel való kapcsolatteremtés módja, az érintőképernyők, az egérszerű és optikai eszközök valamint a mozgásérzékelés konvergenciája fog új lehetőségeket teremteni" - fogalmazott Dén Mátyás András.

Fokasz Oresztész


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!