A hagyományos médiában is előre tör a Google
2012-03-27 16:22 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]
Évek óta az internetes hirdetések fölényét kommunikálja a Google, saját maga népszerűsítésére azonban egyre több televíziós és sajtóhirdetést használ. Amerikai reklámköltését csaknem megnégyszerezte tavaly.
A társaság 2011-ben összesen 213 millió dollárt költött reklámra az Egyesült Államokban a megelőző évi 56 millió után -
írja a Wall Street Journal a Kantar Media adatai alapján. Ennek nagy része, 123,3 millió dollár online hirdetésekre ment el, viszont tévészpotokra is csaknem 70 millió jutott, míg 2008-ban még egyáltalán nem költött erre a vállalat (netes reklámra már akkor is 26 millió dollárt fordított). Rádiós, kültéri és sajtóhirdetésekre összesen 20,7 millió dollárt költött a Google.
Arányaiban így már csaknem annyit fordított önmaga népszerűsítésére, mint nagy riválisai, az Apple vagy a Microsoft. A Google amerikai bevétele ugyanis 17,6 milliárd dollár volt tavaly, ennek 1,2 százalékát költötte reklámra. A másik két óriáscég esetében ugyanez az arány 1,5 százalék.
A Google elsősorban Chrome webböngészőjét, Google+ közösségi oldalát és Android operációs rendszerét hirdeti. Minderre főleg az Apple miatt lehet szükség, amely az internetes kereséseket leszámítva minden területen a cég legnagyobb riválisává lépett elő az utóbbi időben - írja a Wall Street Journal.
Egyfajta önpromóciónak tekinthető az is, hogy a cég Google Play néven különböző szolgáltatásokat (alkalmazás-, könyv-, film-, zeneáruház)
vont össze abból a célból, hogy az egyes funkciók felhasználóinak figyelmét a többire is felhívja.