mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English

Tóth Gábor
Geometry Global
CEO


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Miskolcon is egyre gyakoribb a videós álláspályázat. De miért? (x)
2023-02-24 09:55 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A videós álláspályázat egyre népszerűbb Miskolcon is, ahogy az egész országban. Nem véletlen, ugyanis egy olyan új és hatékony eszközről van szó, amit kár lenne kihagynia egyetlen munkáltatónak is.

Ebben a cikkben megnézzük, hogy milyen előnyei vannak a módszernek, és hogy miért érdemes mindenkinek alkalmaznia.

Videós álláspályázat a több és hasznosabb információért

Bár már a pandémia előtt is voltak videóinterjúk, videós bemutatkozások, ez a formátum igazán akkor kezdett el felvirágozni, amikor megjelent a koronavírus, és mindenki otthon maradt. Ekkor is meg kellett oldania a HR-eseknek az interjúkat, nem állhattak le a kiválasztási folyamatok.

Azonban ezek nem összekeverendők azzal, ami videós álláspályázatként látható ezen az oldalon: https://miskolcallas.hu/videos-allaspalyazat-eloszures. Bár a formátum ugyanaz (videó), közel sem azonos a két korábban említettel.

Egy videós álláspályázatban nem kell magunkat bemutatnunk, ez nem egy hangos CV, és nem is egy élő videós interjú a HR-rel. Ennek az a lényege, hogy pár előre megadott kérdésre videós formában kell válaszolni. Ezzel pedig a munkáltató számos olyan információhoz hozzájuthat, amihez enélkül nem juthatna a kiválasztási folyamat ezen szakaszában.

Ez egy kiváló szűrési lehetőség, ugyanis halljuk és látjuk is a jelöltet, teljesen átjön a nonverbális kommunikációja. És ehhez az információhoz egy önéletrajz olvasásával nem juthatnánk hozzá.

A videós álláspályázat költséghatékony és gyors kiválasztást tesz lehetővé

Egy toborzási és kiválasztási folyamat a legtöbbször számos lépésből áll. Minél több lépés van, minél több szűrőt teszünk bele a folyamatba, annál pontosabb lesz a kiválasztás. De annál idő- és pénzigényesebb is egyben.

Azonban ezeken tud javítani egy jól megtervezett videós álláspályázati lehetőség. A megfelelő kérdések feltételével összetett információhalmazt kapunk, melyből könnyen kiszűrhetjük azokat a jelölteket, akiket nem érdemes behívni személyes állásinterjúra. Őket enélkül valószínűleg behívnánk.

Így ezzel a plusz szűrő beiktatásával rengeteg időt és energiát spórolhatunk magunknak. A kiválasztási folyamat sokkal hatékonyabbá válik, és valóban csak azokat hallgatjuk majd meg személyesen is, akiknek lehet esélye az adott pozíció betöltésére.

A videós álláspályázat versenyelőnyt jelent

Ha a munkavállalók felől közelítjük meg, akkor egy ilyen videó elkészítéséhez kell egyfajta elhivatottság. Márpedig azok, akik ezt nem ugorják meg, azoknak nem is kell igazán ez a munka. Ha viszont valaki megcsinálja, az jelzi a cégvezető illetve a HR felé, hogy igenis kellően elhivatott.

A munkáltató oldaláról nézve azért lehet versenyelőny, mert ez egy új technológia, amit még nem használnak sokan. És ez az innovátor szerepében tünteti fel a céget. Olyan kép alakulhat ki ennek segítségével, hogy a vállalatnál előremutató gondolkodás van, folyamatosan fejlődik a cég. És egy ilyen imidzs nagyon sokaknak imponál.

Mint látható, számos előnye van a videós álláspályázatnak. Nem érdemes kihagyni!



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2022-ről 2023-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2022-hez képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2022-hez képest

Körülbelül a 2022-es szinten marad

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2022-hez képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2022-hez képest

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!