mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Pakots Zsolt
Pakots Zsolt
Advenio Zrt., HírTV Zrt., Lánchíd Rádió Kft.
vezérigazgató, gyártási igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Miskolcon is egyre gyakoribb a videós álláspályázat. De miért? (x)
2023-02-24 09:55 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A videós álláspályázat egyre népszerűbb Miskolcon is, ahogy az egész országban. Nem véletlen, ugyanis egy olyan új és hatékony eszközről van szó, amit kár lenne kihagynia egyetlen munkáltatónak is.

Ebben a cikkben megnézzük, hogy milyen előnyei vannak a módszernek, és hogy miért érdemes mindenkinek alkalmaznia.

Videós álláspályázat a több és hasznosabb információért

Bár már a pandémia előtt is voltak videóinterjúk, videós bemutatkozások, ez a formátum igazán akkor kezdett el felvirágozni, amikor megjelent a koronavírus, és mindenki otthon maradt. Ekkor is meg kellett oldania a HR-eseknek az interjúkat, nem állhattak le a kiválasztási folyamatok.

Azonban ezek nem összekeverendők azzal, ami videós álláspályázatként látható ezen az oldalon: https://miskolcallas.hu/videos-allaspalyazat-eloszures. Bár a formátum ugyanaz (videó), közel sem azonos a két korábban említettel.

Egy videós álláspályázatban nem kell magunkat bemutatnunk, ez nem egy hangos CV, és nem is egy élő videós interjú a HR-rel. Ennek az a lényege, hogy pár előre megadott kérdésre videós formában kell válaszolni. Ezzel pedig a munkáltató számos olyan információhoz hozzájuthat, amihez enélkül nem juthatna a kiválasztási folyamat ezen szakaszában.

Ez egy kiváló szűrési lehetőség, ugyanis halljuk és látjuk is a jelöltet, teljesen átjön a nonverbális kommunikációja. És ehhez az információhoz egy önéletrajz olvasásával nem juthatnánk hozzá.

A videós álláspályázat költséghatékony és gyors kiválasztást tesz lehetővé

Egy toborzási és kiválasztási folyamat a legtöbbször számos lépésből áll. Minél több lépés van, minél több szűrőt teszünk bele a folyamatba, annál pontosabb lesz a kiválasztás. De annál idő- és pénzigényesebb is egyben.

Azonban ezeken tud javítani egy jól megtervezett videós álláspályázati lehetőség. A megfelelő kérdések feltételével összetett információhalmazt kapunk, melyből könnyen kiszűrhetjük azokat a jelölteket, akiket nem érdemes behívni személyes állásinterjúra. Őket enélkül valószínűleg behívnánk.

Így ezzel a plusz szűrő beiktatásával rengeteg időt és energiát spórolhatunk magunknak. A kiválasztási folyamat sokkal hatékonyabbá válik, és valóban csak azokat hallgatjuk majd meg személyesen is, akiknek lehet esélye az adott pozíció betöltésére.

A videós álláspályázat versenyelőnyt jelent

Ha a munkavállalók felől közelítjük meg, akkor egy ilyen videó elkészítéséhez kell egyfajta elhivatottság. Márpedig azok, akik ezt nem ugorják meg, azoknak nem is kell igazán ez a munka. Ha viszont valaki megcsinálja, az jelzi a cégvezető illetve a HR felé, hogy igenis kellően elhivatott.

A munkáltató oldaláról nézve azért lehet versenyelőny, mert ez egy új technológia, amit még nem használnak sokan. És ez az innovátor szerepében tünteti fel a céget. Olyan kép alakulhat ki ennek segítségével, hogy a vállalatnál előremutató gondolkodás van, folyamatosan fejlődik a cég. És egy ilyen imidzs nagyon sokaknak imponál.

Mint látható, számos előnye van a videós álláspályázatnak. Nem érdemes kihagyni!



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!